جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پرچم عزای حسینی برفراز گنبد حرم رضوی به اهتزاز درآمد

حوزه/ پرچم عزای حسینی برفراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد و صحن و سرای رضوی با نصب پارچه‎ و کتیبه‎های مشکی رنگ عزا و ماتم به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، به مناسبت فرارسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع)، پرچم گنبد منور بارگاه ملکوتی و پوش ضریح مطهر رضوی به رنگ سیاه در آمد.

مراسم تعویض پرچم با حضور جمعی از مسؤولان و خدام بارگاه رضوی و نمایندگان هیأت‌های مذهبی مراکز استان‌ها و  اهداء شال عزا به پیرغلامان و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس توسط تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

پرچم عزای حسینی مزین به عبارت «نصرمن الله و فتح قریب» ضمن نوحه‌خوانی آقایان الهی و عارف؛ مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) بر گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به اهتزاز در آمد.

 طی این مراسم،در غروب آخرین روز ذی‌الحجه زائران و مجاوران حرم حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی الرضا(ع) نیز با سینه‌زنی و عزاداری به استقبال ماه ‌محرم رفتند.

گفتنی است، همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اماكن متبركه حرم مطهر رضوي با هشت هزار مترمربع انواع پارچهها و کتیبهها سیاهپوش شده است.

313/28

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha