سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جلوگیری از منکرات کوچک و بزرگ امر به معروف است و گاهی این معروف ایستادگی در برابر منکری بزرگ همچون یزید است و در راستای رسیدن به هدف بزرگ، حفظ اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی نهضت امام حسین(ع)، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و به همین دلیل هفته اول ماه محرم نیز به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مهم‌ترین هدف امام حسین احیای معروفات در جامعه آن زمان بود و این امام همام می‌فرمایند «من برای احیای دین جدم و اصلاح و ترویج خوبی ها در جامعه قیام کردم».

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد:  امام حسین(ع) راه خود برای دستیابی به این هدف را نیز امر به معروف و نهی از منکر و اجرای سیره نبوی عنوان فرموده‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی امر به همه خوبی‌ها و توصیه و ترویج کارهای خوب و جلوگیري کردن از هر آنچه منکر است و این مهم به صلاح جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، افزود: جلوگیری از منکرات کوچک و بزرگ امر به معروف است و گاهی این معروف ایستادگی در برابر منکری بزرگ همچون یزید است و در راستای رسیدن به هدف بزرگ، حفظ اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر برای نجات اسلام باشد، همه باید در این راستا قیام کنند؛ کما اینکه قیام عاشورای امام حسین(ع) نیز در همین راستا انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha