سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یاد و ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) و بزرگداشت نهضت این امام همام باعث رشد معنوی انسان می‎شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، در برنامه شب اول محرم بارگاه منور رضوی که امشب با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: همه ما خوب می‎دانیم اوج گریه و زاری برای از دست دادن یک شخص، نهایتا چندسال است اما سیدالشهدا(ع) مصیبتی عظیمی دارد که پس از گذشت بیش از هزار سال هنوز مردم جامه مشکی برتن کرده و برای ایشان به عزاداری و مرثیه‎سرایی می‎پردازند.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ گذشتگان باید عبرت گرفت و آنها را برای زمان حال و آینده به کار برد، عنوان کرد: فلسفه بیان تاریخ انبیاء(ص) در قرآن این است که ما از آنها درس بگیریم و آن را چراغ حرکت خود در مسیر حق تعالی و عبودیت قرار دهیم.

آیت الله خاتمی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) پرچم هدایت اسلام است، عنوان کرد: یاد و ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) و بزرگداشت نهضت این امام همام باعث رشد معنوی انسان می‎شود.

وی افزود: زیارات و احادیث زیادی در مورد سیدالشهدا(ع) از اهل بیت(ع) نقل شده که همه آنها به عظمت قیام ایشان اشاره دارد. در زیارت امام حسین(ع) ما خودمان را به عنوان هم سنگران حضرت معرفی می‏کنیم لذا باید به وجدان خود مراجعه کنیم و ببینیم چه مقدار روحیه محبان واقعی سیدالشهدا(ع) در وجود ما نهفته است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: همانطوری که قیام سید الشهدا(ع)،الگوی امام راحل و مردم برای سرنگونی نظام ستمشاهی در چهل سال قبل بود، اکنون نیز قیام ایشان الگوی ملت ایران برای مبارزه با استکبار جهانی است.

شیطنت دنیای استکبار علیه انقلاب اسلامی نشانگر پیشروی کامل انقلاب است

وی اظهار کرد: شیطنت دنیای استکبار علیه انقلاب اسلامی نشان پیشروی کامل انقلاب است اگر انقلاب مرده یا یا در شیب مردگی بود، نیاز به این همه شیطنت نبود.

امام جمعه موقت تهران افزود: دشمنان انواع جنگ‌ها را علیه ملت ایران تحمیل کردند؛ جنگ اقتصادی، جنگ روانی، جنگ رسانه‌ای، جنگ سیاسی و‌ جنگ نظامی که با هشت سال دفاع مقدس آن را پشت سرگذاشتیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  آنچنان که نهضت سیدالشهداء(ع) الگوی مبارزه ما در زمان طاغوت بود، امروز نیز الگوی ما علیه استکبار است و به یاری خداوند این بار هم مستکبران نابود خواهند شد.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: فرهنگ نهضت حسینی در شرایط امروز فرهنگ تفسیر درست زندگی است، فرهنگ خانواده حسینی است؛ چرا که در کربلا هشت خانواده حسینی وجود داشت، نهضت حسینی فرهنگ مقاومت، خستگی‌ناپذیری، عزت و ذلت‌ناپذیری، فرهنگ استقبال از مرگ انتخابی است که نامش شهادت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نهضت حسینی فرهنگ بیعت ناگسستنی با سالار شهیدان؛ ابی‌عبدالله الحسین(ع) است، ابراز کرد: این مجلس عزاداری، مانور عزاداران حسینی و روح نهضت حسینی در جوار مضجع منور علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است که با گذشت 1379 سال از داغ ابی‌عبدالله(ع) مردم چنین عزاداری می کنند گویا دیروز عزیز فاطمه(س) را لب تشنه کشتند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم به هر طریقی عشق و اراده خود را به ساحت ایشان، نشان می دهند با برگزاری مجالس عزداری، برپایی ایستگاه صلواتی، نذرهای گوناگون، مداحی و خطابه‌خوانی عاشقانه در رثای شهادت سیدالشهدا(ع).

انتهای پیام/313/28

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha