شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
متوسلیان معاون تبلیغ فارس

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان فارس به برنامه های مبلغین طرح هجرت در ایام محرم اشاره کرد و گفت: روحانیون مبلغ طبق دستور العمل در این ایام علاوه بر مسائل عاشورا و اهل بیت(ع) باید مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی، تبیین سخنان مقام معظم رهبری و مطالبه گری از دولت البته نه به معنای نزاع کردن را دنبال کنند.

حجت الاسلام  متوسلیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فعالیت های روحانیون مبلغ در سطح استان، اظهار داشت: تقسیم روحانیون در سطح استان، طبق آیه قرآن کریم انجام شده که هر روحانی به شهرستان و منطقه خود اعزام شده است در واقع سعی شده است در هر منطقه طبق گویش خود آنان مطالب تبیین شود.

وی با بیان اینکه ۲۷۴ روحانی طرح هجرت در سطح استان فعالیت می کنند، افزود: اکثر این روحانیون بومی هستند که به فعالیت های گوناگون از جمله جذب جوانان، سخنرانی، بیان احکام و برگزاری نماز های یومیه می پردازند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان فارس به دیگر فعالیت های روحانیون طرح هجرت در مناطق مختلف استان پرداخت و ادامه داد: علاوه بر برنامه های روتین مبلغین، دو برنامه دیگر از جمله تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) که برگزاری کلاس های اعتقادی و قرآنی برای گروه های سنی مختلف به تفکیک جنسیتی است و شرکت دادن مردم در فعالیت های فرهنگی روستا و منطقه است.

وی از طرح برگزاری طرح پیوند های آسمانی یاد و خاطرنشان کرد: در این طرح که برای ازدواج جوانان برنامه ریزی شده، چند تن از بزرگان محل جمع شده و برای امر ازدواج در حد معرفی جوانان گام بر می دارند.

حجت الاسلام متوسلیان ابراز کرد: روحانیون مبلغ در ایام محرم طبق دستور العمل در این ایام علاوه بر مساءل عاشورا و اهل بیت(ع) باید مساءلی همچون اقتصاد مقاومتی، تبیین سخنان مقام معظم رهبری و مطالبه گری از دولت البته نه به معنای نزاع کردن را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: روحانیون باید در ایام محرم به مساءلی مانند چهل سالگی انقلاب اسلامی و دستاورد های آن، نظام ولایت فقیه، قانون اساسی و بیان شرح وظایف هرکدام از مسئولان توجه ویژه ای داشته باشند، که مردم بدانند این افراد دارای چه جایگاهی بوده و اشتباه هر فرد و نهادی را به نظام ارتباط ندهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha