پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید روحانیان مبلغ، هیئات مذهبی و مداحان مراقب بوده و اجازه ورود بدعت‌ها و آسیب‌ها را به آئین‌های عزاداری محرّم ندهند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: حضور بیشتر و پرشورتر جوانان و نوجوانان در مساجد و اماکن مذهبی در ماه محرم فرصت مناسبی برای جذب آن‌ها به سمت آموزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه بر این اساس باید روحانیان و مسئولان هیئت‌های مذهبی توجه بیشتری را به این امر اختصاص بدهند، افزود: باید روحانیان مبلغ با مخاطب شناسی و زمان‌شناسی نسل‌های جدید را به مساجد و منابر جذب کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه رفتار و منش یک مبلغ تأثیر بسیاری در رسالت تبلیغی او دارد، خاطرنشان کرد: شخصیت یک مبلغ نقش بسیار مهمی در رساندن پیام و تأثیرگذاری آن در مخاطب دارد.

به گفته وی نخستین شرط موفقیت یک مبلغ دینی، ایمان و اعتقاد به محتوای پیامی است که می‌خواهد به مردم برساند.

این کارشناس دینی اضافه کرد: مبلغ دینی باید متناسب با سطح مخاطبان خود به تبلیغ و ترویج فلسفه قیام عاشورا پرداخته و اجازه ورود آسیب‌ها و بدعت‌ها را به آئین‌های عزاداری ندهد.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: بهتر است شیوه‌های سنتی و مناسب عزاداری حفظ شود تا بتوانیم در کنار آن پخش معارف اهل‌بیت(ع)، ابراز علاقه به سالار شهیدان، احترام به یکدیگر و اهداف اسلامی را پیگیری کنیم.

وی اظهار کرد: باید در عزاداری‌های محرم حول محور ولایت و عمل به احکام دین، حرکت به سمت آینده و ظهور امام عصر(عج) را نیز در نظر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه روحانیان مبلغ در مجالس محرم به پاسخگویی به سؤالات و شبهات هم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، گفت: دین اسلام هیچ‌گونه سؤالی را بی‌پاسخ نگذاشته و سکوت افراد در مورد شبهات از عدم مطالعه کافی و آگاهی سرچشمه می‌گیرد.

مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: سؤال کردن در مورد مسائلی که انسان نمی‌داند یک نوع شجاعت است که از بلوغ فکری انسان نشأت می‌گیرد، ازاین‌رو باید روحانیان مبلغ با گشاده‌رویی پاسخگوی سؤالات مردم و مخاطبان خود باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha