جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه اسلامی ایالت کرالای هندوستان

حوزه/ در حالی که سیل خانمان سوز و رانش زمین مناطق مختلفی از ایالت کرالای هندوستان را تحت تاثیر قرارداد، یک مدرسه اسلامی دانش آموزان آواره غیرمسلمانی را که جایی برای تحصیل نداشتند به صورت موقتی پذیرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thebetterindia، در پی تخریب یک مدرسه دولتی در ایالت کرالای هندوستان در اثر رانش زمین، هیات مدیره «مدرسه اسلامی» درهای این مرکز را به روی تمام دانش آموزان غیرمسلمان گشودند.

رانش زمین در شهر کوریچیار مالا در دامنه جنگل کالپتا، در نزدیکی یک مدرسه دولتی سبب شد که مسئولین مدرسه مجبور به تخلیه دانش آموزان شوند. گفته می شود این حادثه صدها هزار زمین جنگلی، منطقه کاشت چای، پنج خانه و بسیاری از دام ها را از بین برد که یکی از خسارات آن ازبین رفتن کامل یک آموزشگاه دولتی بود. تخریب مدرسه دانش آموزان را سردرگم گذاشته بود تا اینکه کمیته مسجد محلی پا پیش گذاشته و پیشنهاد داد دانش آموزان از فضای این مرکز به طور موقتی استفاده کنند.

درحالی که مدرسه اسلامی یک طبقه خالی و بدون استفاده داشت، به گفته یکی از اعضای گروه داوطلب، آن ها موافق شدند در عرض کمتر از یک روز، میز و صندلی ها، کتابهای درسی و دیگر لوازم مورد نیاز برای تحصیل دانش آموزان را به این طبقه مدرسه انتقال دهند.

لازم به ذکر است پس از سیل های خانمان سوز در مناطق مختلف ایالت کرالا در هندوستان، اعلام شده که 242 رخداد زمین شناسی به شکل رانش و فرونشست زمین در این ناحیه به وقوع پیوسته اند و ده ها تن دراین حوادث جان خود را از دست داده اند. پیشتر اعلام شده بود که مساجد برای  کمک سیل زدگان درهایشان را گشوده اند و اعضای اجتماعات مختلف  هندو و مسلمان کرالا،  برای جبران خسارات وارده بهم پیوسته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha