جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 461408
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
محرم

حوزه/ در اولین شب از ماه محرم، سنندج و دیگر شهرستانهای استان کردستان در عزای شهادت سردار و سالار شهیدان، سیاه پوش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در استان کردستان، در اولین شب از ماه محرم، سنندج و دیگر شهرستان های استان کردستان در عزای شهادت سردار و سالار شهیدان، سیاه پوش شد.

برافراشته شدن بیرق های سیاه در غم و ماتم اباعبدالله الحسین علیه السلام در این خطه از ایران اسلامی بار دیگر حب و عشق مردم مرزدار و عاشق اهل بیت بیت(علیهم السلام) را نمایش گذاشت.

شب گذشته حسینه بزرگ شهر سنندج، مساجد شهرستانهای بیجار، قروه، کامیاران، توپ آغاج، سریس آباد و... مملو از دوستداران و رهروان سالار و سردار شهیدان؛ امام حسین(ع) بود.

دهه محرم نماد آزادگی و انزجار از دشمنان اسلام و اصحاب تفرقه است، این روزها همه مردم از هر مذهبی در کردستان غمی سنگین در هجران این امام همام دارد.

امام حسین(علیه السلام) و قیام و نهضتش سرمشق همه آزادگان این دیار است. مردم پاک طینت و انقلابی کردستان با دلی پر از غم و اندوه اولین شب از این دهه بزرگ در تاریخ اسلام را به عزا نشستند و نشان دادند امام حسین( ع) متعلق به شخص، گروه یا مذهب و دین خاصی نیست، بلکه ایشان ثروتی جاودانه برای انسان های آزاده جهان است.

براساس این گزارش، استان کردستان و شهرستان های آن همه ساله همزمان با سایر نقاط کشور در دهه اول محرم، بیرق عزای نوه خلف رسول خدا را بر دیوارها، معابر و... برافراشته می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha