سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

حوزه/ محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر اعلام کرد که با "دارخان کالتی اف" وزیر امور ادیان و توسعه اجتماعی قزاقستان برای برگزای اولین همایش علمی نوآوری در اندیشه دینی توافق کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر اعلام کرد که با "دارخان کالتی اف" وزیر امور ادیان و توسعه اجتماعی قزاقستان برای برگزای اولین همایش علمی نوآوری در اندیشه دینی، توافق کرده اند.

وی افزود: این همایش با مشارکت رئیس دانشگاه قاهره و برپایی فعالیت های فرهنگی اسلامی برای هماهنگ کردن تلاش دو کشور در جهت نشر فرهنگ صلح جهانی و گفتگوی انسانی در شهر آلماتی برگزار می شود.

مختار جمعه تصریح کرد: این همایش در تحکیم روابط تاریخی و فرهنگی نسل های آینده مصر و قزاقستان نقش بسزایی دارد و نقش این دو کشور را در حمایت از صلح و همزیستی مشترک بیشتر می کند.

وزیر اوقاف مصر اشاره کرد: همایش نوآوری در اندیشه دینی بعد از همایش بین المللی گفتگوی ادیان، فرهنگ ها و تمدن ها که با حضور رهبران ادیان جهان در قزاقستان برگزار خواهد شد، برپا می شود.

وی بر هماهنگی تلاش های مصر و قزاقستان برای مقابله با افراطی گری و تروریسم، تحکیم ارزش های همزیستی مشترک و گسترش فرهنگ صلح جهانی و گفتگوی میان ادیان و فرهنگ ها تاکید کرد و گفت: دو کشور بر گسترش روابط مشترک در زمینه های مختلف از جمله دینی، فرهنگی و اقتصادی تاکید دارد.

مختار جمعه گفت: وزیر امور ادیان قزاقستان از نقش دانشگاه فرهنگ اسلامی مصر در شهر آلماتی قزاقستان و اختصاص دادن درجه دکترا در دانشکده های اصول دین، شریعت، حقوق و زبان عربی قدر دانی کرده و گفته که تعداد دانشجویان از 620 نفر به 1550 نفر افزایش یافته و این روند رو به افزایش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha