سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: جامعه مبلغان و نخبگان کشور باید روشنگری و تبیین فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) و نیز توجه دادن جوانان به برکات مادی و معنوی حضور در مجالس اباعبدالله الحسین (ع) را در دستور کار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع روحانیان مبلغ، با تأکید بر بهره‌برداری حداکثری از فرصت معنوی ماه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: ماه‌های محرم و صفر روحیه دین‌باوری، ولایت مداری و توجه به نظام، امام و امت در اسلام ناب را مضاعف می‌کند.

وی ادامه داد: از این‌رو باید این دو ماه را به محفل انس جوانان و نوجوانان با ولی‌الله الاعظم، حضرت ولی عصر(عج) و توجه آن‌ها به فراگیر شدن تمدن نوین اسلامی در مقیاس جهانی تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: آنچه امروز از دست و پا زدن ایادی استکبار در منطقه در بین مسلمانان می‌بینیم، این است که دشمن از یکپارچگی و انسجام مسلمانان ذیل محبت به خاندان عصمت و طهارت هراس دارد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: به همین دلیل دشمنان و بدخواهان اسلام می‌بینیم هر روز به بهانه‌ای در گوشه‌ای بلوا به پا می‌کند، تا حتی مجالس عزای ما را نیز از رسیدن به اهداف عالیه باز دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این مسائل مبلغان، متدینان و نخبگان در قبال سنگ‌اندازی دشمن در راستای برگزاری مراسم دینی ازجمله محافل عزاداری سیدالشهدا(ع) و نکوداشت مناسبت‌های محرم و صفر وظیفه مضاعفی دارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: به مقتضای آنچه در زیارت اربعین هر ساله وعده می‌کنیم که «وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ»، باید نسبت به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مجالس عزای امام حسین(ع) اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جامعه مبلغان و نخبگان کشور که در ایام محرم و صفر تأثیرگذاری ویژه و بیشتری دارند، باید روشنگری و تبیین فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) و نیز توجه دادن مردم به‌ویژه جوانان به برکات مادی و معنوی حضور در مجالس اباعبدالله الحسین(ع) را در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha