جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبد  اللهی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام عبد اللهی نژاد با بیان اینکه اجرای امر به معروف وظیفه ما نیست بلکه احیای این فریضه واجب تر است گفت:امروز معتقدم که گشت ارشاد ها باید بیشتر به سمت سلبریتی ها و دانه درشت ها در زمینه فرهنگ و جامعه برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی نژاد، پیش از ظهر امروز  در نشست خبری که با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز محرم و هفته امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: نکته‌ای که در موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر حائز اهمیت است احیای این فریضه مغفول مانده است.

وی افزود: وظیفه اجرایی امربه‌معروف و نهی از منکر را ما نداریم، بلکه احیا این فریضه را بر دوش ما است، در احیای این فریضه، لازمه‌هایی باید رعایت شود دارد که آیه 104 سوره مبارک آل‌عمران، به آن اذعان کرده، این آیه بیان می‌کند باید همه امت واحده شوید، تا آنکه امربه‌معروف و نهی از منکر محقق شود.

امربه‌معروف و نهی از منکر مردم به مسئولین حائز اهمیت است

حجت‌الاسلام عبدالهی نژاد بیان کرد: از منظر قانونی امربه‌معروف و نهی از منکر سه قسم دارد، ازجمله اینکه مردم در قبال مردم، مردم به مسئولین و مسئولین به مردم است، در حال که عمدتاً در نظر ما امربه‌معروف و نهی از منکر مردم به مردم مدنظر داریم درحالی‌که امربه‌معروف و نهی از منکر مردم به مسئولین حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در ستاد استان اصفهان مهم‌ترین عرصه‌ای که در بخش امربه‌معروف و نهی ا ز منکر مدنظر قراردادیم، امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولین است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان عنوان کرد: در این هفته امربه‌معروف و نهی از منکر بیشتر بر برنامه‌های ترویجی و تبلیغی تمرکز کرده‌ایم که در شهرستان‌های مختلف برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با بیان اینکه هدف قیام سیدالشهدا احیای امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: هیچ کجای واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) برخلاف مسیر احیای امربه‌معروف و نهی از منکر نبوده است.

برگزاری کنسرت‌ها یکی از اموری است که برخلاف منش احیای امربه‌معروف و نهی از منکراست

حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد خاطرنشان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در هر استان متشکل از 18 نفر است،  که امام جمعه اصفهان  به‌عنوان رئیس ستاد و استاندار اصفهان، دادستان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و نهادهای حوزوی و امنیتی  عضو این ستاد هستند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان اذعان کرد: برگزاری کنسرت‌ها یکی از اموری است که برخلاف منش احیای امربه‌معروف و نهی از منکراست، حرف ما این است که  ما مخالف شادی مردم نیستیم، ما مدعی تعطیلی کنسرت‌ها نیستیم، بلکه  معتقدیم باید کنسرت‌ها بر اساس شیوه‌نامه وزارت خانه دقیقاً برگزار شود، برگزاری کنسرت‌ها به‌خودی‌خود مشکلی ندارد بلکه حواشی برگزاری کنسرت‌ها مشکل‌زا است.

وی ابراز کرد: متأسفانه برخی از متولیان  امر در مواجه با واکنش‌های ما، در برگزاری کنسرت‌ها، سعی در قرار دادن ما در مقابل مردم‌دارند، که این امری غلط است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه بیان نهادها فعال و کمتر فعال در زمینه امربه‌معروف به حوزه‌های علمیه اشاره و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران باید بیش از این در زمینه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر اقدام کنند و صرفاً این رسالت بر دوش طلاب به‌صورت شخصی بگذاریم، این درحالی‌که است که آیت‌الله طباطبایی نژاد شخصاً بیشترین دغدغه را در امر احیای امربه‌معروف و نهی از منکر دارند ولی باید دستگاه به نحو تشکیلاتی اقدام کند.

وی در ادامه به اهمیت بالای بحث آموزش در احیای امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخت و بیان کرد: ما در چند سال اخیر مکرراً در زمینه آموزش به‌صورت تخصصی اقدام کردیم و حتی یک مرکز آموزش تخصصی در این جهت راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد افزود: امروز معتقدم که گشت ارشادها باید بیشتر به سمت سلبریتی ها و دانه‌درشت‌ها در زمینه فرهنگ  و جامعه برود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha