شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه زکات

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: پرداخت زکات سبب نزول برکات رحمت الهی می شود ،چرا که با پرداخت زکات توسط مردم گام های موثری در توسعه عمران و آبادانی منطقه برداشته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان قزوین که در سالن اجتماعات فرمانداری قزوین برگزاری شد، به مسئله مهم زکات پرداخت و گفت: در ایام دهه ماه محرم و در طول سال روحانیون در منابر خود به مسئله پرداخت زکات و اهمیت آن در زندگی انسان‌ها توضیح دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی تصریح کرد: برای اینکه توازن اقتصادی در جامعه ایجاد شود اسلام زکات را قرار داده است و به فرموده امام صادق(ع) اگر همه مردم خود را ملزم به پرداخت زکات کنند، روی کره زمین فقیری باقی نخواهد ماند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: برای انجام دقیق‌تر زکات نیاز به فرهنگ‌سازی داریم که در این راستا استفاده از مبلغان در سطح وسیع و ارتباط چهره به چهره با کشاورزان باید جزو اهداف اصلی ستاد زکات شهرستان قزوین و آن‌هم با همکاری و محوریت حوزه علمیه قزوین باشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: زکات یک فریضه مغفول و زمین‌مانده است و عدم پرداخت آن باعث کاهش برکت در زمین کشاورزان می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی عنوان کرد: اعضای شورای زکات شهرستان در جهت انجام صحیح کارها باکیفیت مطلوب تلاش می‌کنند که اگر این کارها با نیت خالص انجام شود، رضایت مردم و خداوند را در پی خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: پرداخت صحیح زکات باعث پاک شدن جامعه از فقر و تنگدستی می‌شود که زمینه‌ساز بسیاری از آلودگی‌های جامعه است، لذا می‌توان گفت که زکات باعث پاک کردن جامعه از آلودگی‌های و ناپاکی‌های متأثر از فقر نیز هست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی تبلیغ چهره به چهره با کشاورزان از سوی روحانیون حوزه علمیه را مهم دانست و بیان کرد: روحانیون و اعضای ستاد زکات شهرستان قزوین باید در روستاها، با کشاورزان زحمتکش دیدارهای چهره به چهره و جلسات مختلف در این زمینه داشته باشند که بسیار اثر گزار است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha