جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ولایت کلید ارزش‌های اسلامی است، گفت: تبیین صحیح ولایت در جامعه سبب نهادینه شدن ارزش‌ها و خوبی‌ها در جامعه دینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار  رئیس و کارکنان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به جایگاه ولایت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: ما در اسلام دو مقوله ارزش‌های کلیدی و کلید ارزش‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه حج، نماز، روزه و جهاد ارزش‌های کلیدی هستند اما کلید اصلی ولایت است، افزود: امام باقر(ع) هم می‌فرمایند: «بُنِیَ الاْسْلامُ عَلَی خَمْسَهِ اَشْیاءَ: عَلَی الصَّلاهِ وَالزَّکاهِ وَالحَجِّ وَالصَّوْمِ وَالْوِلایَهِ، قالَ زُرارَهُ: فَقُلْتُ وَای شَیء مِنْ ذلِکَ اَفْضَلُ؟ فَقالَ: اَلْوِلایَهُ اَفْضَلُ، لاِنَّها مِفْتاحُهُنَّ، وَ الْوالِی هُوَ الدَّلِیلُ عَلَیْهِنَّ»

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این امام همام می‌فرمایند: اسلام بر پنج پایه بنا شده؛ نماز، زکات، حج، روزه و ولایت. از او می‌پرسند: کدام یک از همه مهم‌تر است؟ امام می‌فرماید: ولایت، زیرا ولایت کلید بقیّه است.

وی با بیان اینکه بر این اساس ولایت مفتاح و کلید همه ارزش‌ها است، اظهار کرد: باید در مناسبت‌ها و مراسم مختلف از جمله مراسم دهه نخست محرم کلید ارزش‌ها بیش از پیش به مردم معرفی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر می‌خواهیم خوبی‌ها در جامعه نهادینه شود، باید موضوع ولایت را برای مردم به‌درستی تبیین کنیم، زیرا تبیین صحیح ولایت در جامعه سبب نهادینه شدن ارزش‌ها و خوبی‌ها در جامعه دینی می‌شود.

وی افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: «مثل الامام مثل الکعبة اِذْ تُؤْتی ولا تأتی» و تأکید می‌کنند که مثل امام، چون کعبه است که بر گردش می‌چرخند و او بر گرد چیزی نمی‌چرخد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس ما باید به سراغ امام رفته و پروانه‌وار دور ولایت بگردیم، نه اینکه منتظر ولی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه وظیفه مردم است که ولی را بشناسند و طواف کنند تا در مدار فرمان ولایت قرار گیرند، گفت: امامت و ولایت آمده تا ما را به قله معرفت برساند، به همین دلیل باید گوش به فرمان ولایت بوده و در این راه اسیر همزات و خطوات شیطان نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha