جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایام محرم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: برخی از جریانهای فکری التقاطی، محرم و صفر را بهترین فرصت برای تحریف دین اسلام به ویژه نهضت و قیام امام حسین (ع) می دانند و می خواهند آنگونه که دوست دارند، از عاشورا و نهضت امام حسین به سود خود بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عربیان، ظهر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: قیام و نهضت عظیم عاشورا از فلسفه بسیار عمیقی برخوردار است که نیازمند مطالعه و تحقیق بسیار عمیقی است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: لذا همه‌کسانی که در این روزها در امور مذهبی شرکت فعال دارند، باید نسبت به تبیین اهداف غایی و والای نهضت عاشورا روشنگری کنند و از ورود برخی اعتقادات و باورهای مذهبی که از اصالت و ریشه دینی و تاریخی برخوردار نیستند، به‌شدت دوری کنند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی باید آشنایی کامل به زندگی اهل‌بیت(ع) داشته باشند، تأکید کرد: حضور و یا برپایی هیئت‌های عزاداری تنها بخشی از حب و علاقه به اهل‌بیت(ع) است و بخش اعظم این ثواب و اجر معنوی، نشر و بیان فضایل، زندگی و نیز معرفی چهره واقعی و منطقی از دین مبین اسلام، به‌ویژه واقعه عظیم تاسوعا و عاشوراست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عربیان با انتقاد از برخی مداحان و سخنرانان در این ایام، گفت: متأسفانه به عینه شاهدیم که برخی از مداحان و حتی سخنرانان این ایام مقدس، در زمینه عاشورا شناسی و فلسفه این نهضت، اطلاعات کاملی ندارند و همین امر باعث می‌شود که نه‌تنها ارزش‌ها و پیام‌های واقعی این روز به مردم منتقل نشود، بلکه احتمال شیوع و نشر برخی از خرافات و باورهای نادرست درباره عاشور دور از انتظار نباشد.

وی ضمن دعوت مردم عزادار در این روزها به بصیرت و عاشورا شناسی، افزود: برخی از جریان‌های فکری، اعتقادی، دینی و... این روزها را بهترین فرصت برای تحریف دین اسلام به‌ویژه نهضت و قیام عاشورا می‌دانند و می‌خواهند آن‌گونه که دوست دارند، از عاشورا و نهضت امام حسین به سود خود بهره ببرند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: لذا از همه دوستداران اهل‌بیت(ع) می‌خواهیم که در این ایام هوشیار باشند و نسبت به سوءاستفاده برخی از جریانات از عزاداری به سود خود، جلوگیری کنند، زیرا دشمنان به‌خوبی می‌دانند که این ایام بهترین زمان برای تحریف اسلام و معنویات مسلمان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha