پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محرم و صفر

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: بیش از ۱۳ برنامه و همایش فرهنگی و مذهبی در ایام محرم و صفر در سنندج و شهرستانهای این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام میثم عباس پور، ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش در صحرای کربلا، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و مور خیریه استان کردستان در ایام محرم به ویژه دهه اول این ماه برنامه ها و مراسم های بسیار در دست اجرا دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تاکید کرد: از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری «بصیرت عاشورایی» در کردستان اشاره کرد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این برنامه از امروز بیستم شهریورماه تا 17 آبان ماه در دیگر استانهای کشور در ماههای محرم و صفر نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام عباس پور با اشاره به اینکه مردم استان کردستان ارادات بسیار ویژه ای به رسول خدا و اهل بیت(ع) دارند، گفت: ما باید این ایام را بهترین فرصت و زمان برای ایجاد وحدت بیشتر در بین امت اسلام بدانیم و مردم را نسبت به جریان های منحرف و تفرقه افکن در بین مسلمین هوشیار کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: برنامه بصیرت عاشورایی در دو بخش فرهنگی، تبلیغی و مذهبی و اجرای امینانه نیات واقفان و نظارت بر حسن اجرای واقفان برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه 15 موقوفه در کردستان با نیت اقامه عزاداری ایام محرم و صفر در این استان وقف شده، افزود: در سال های گذشته شاهد برپایی موکب برای عزاداران امام حسین(ع) هم در استان و هم در کربلا بودیم و این برنامه امسال نیز برگزار می شود و خوشبختانه طبق آمار کردستان در این زمینه، نسبت به دیگر استانهای کشور جایگاه بسیار خوب و ممتازی دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، گفت: یکی دیگر از برنامه های ما در این ایام، برگزاری و تجمع عاشوراییان با شعار « لبیک یا حسین» در بیش از 14 بقعه و امامزاده در شهرستان قروه و بیجار می باشد.

حجت الاسلام عباس پور با اشاره به برگزاری بیش از 13 برنامه ویژه ایام محرم در استان کردستان، افزود: این برنامه ها در شهرستان های قروه، بیجار و سنندج برگزار می شوند که مهمترین آنها شامل همایش «شيرخوارگان حسینی»، همایش «احلی من العسل»، ویژه برنامه «تاسوعا و عاشورا»، همایش «رهروان زینبی و خیمه‌های معرفت» و... می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha