پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: ولایت مداری از شروط برگزاری عزاداری مطلوب و اثرگذار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در همایش عاشوراییان ویژه مسئولان هیئت مذهبی در سالن همایش حوزه هنری، با بیان اینکه روح هیئت مذهبی عشق به پیامبر و آل پیامبر(ص) است، اظهار داشت: هیئت مذهبی باید تلاش نمایند با نظم و برنامه‌ریزی و اخلاص در عزای سید و سالار شهیدان اسلام عزاداری نمایند.

وی با بیان اینکه تقوای دل، ایجاد تحول در زندگی، آمرزش گناهان، زنده نگه‌داشتن اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) از برکات عزاداری امام حسین(ع) است، تصریح کرد: سوگواری در عزای سید و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عامل تقرب به‌سوی پروردگار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه تبیین ولایت مداری باید در رأس برنامه‌های هیئت مذهبی باشد، افزود: سخنرانان و مبلغان در منبرهای خود باید جایگاه و برکات دفاع از حریم ولایت را تبیین نمایند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین(ع) از عظیم‌ترین شعائر الهی است، خاطرنشان کرد: روسای هیئت مذهبی باید زمینه حضور سخنرانان و مبلغان برجسته را برای ایراد منبر در هیئت فراهم نمایند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه امروز دشمن با تمام توان سعی دارد با گسترش فرهنگ غرب اعتقادات دینی جوانان را کمرنگ نماید، افزود: مدیران هیئت مذهبی باید امورات برگزاری مراسم را به دست جوانان بسپارند و در جذب جوانان به مراسم عزای امام حسین(ع) کوشا باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم گل مالی مردم لرستان در روز عاشورا بیان کرد: عزاداران جای مسح سر هنگام وضو را گل مالی نکنند تا اقامه نماز اول وقت ظهر عاشورا با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار گردد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha