جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیم صفری - معاون فرهنگی اوقاف فارس

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیش از ۷۰ درصد نیت واقفین را اطعام و روضه خوانی عزاداران دانست و گفت: بالغ بر ۱۰۰ رغبه موقوفه و بیش از ۱۲ هزار موقوفه در سطح استان وجود دارد که نیت ۷۰ درصد آنان اطعام و روضه خوانی در ایام محرم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام رحیم صفری، ظهر امروز در نشست رسانه ای که با موضوع بصیرت عاشورایی در سالن ثقلین اداره کل اوقاف برگزار شد، با اشاره به تشکیل قرارگاه سید الشهدا در راستای اجرای امینانه، اظهار داشت: اکنون پنجمین جلسه کمیته این مجموعه برگزار شده است.

وی به وضعیت معیشتی امروز در جامعه اشاره کرد و افزود: در صدد این هستیم که اجرای نیات واقفان خیر اندیش را بیشتر در حاشیه شهر سوق دهیم که تاکنون بالغ بر ۲۵۰ درخواست آورده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: کارویژه هایی در امام زادگان و بقاع متبرکه فعالیت دارند که در حال دنبال کردن برنامه های ایام محرم هستند.

وی به برنامه های این مجموعه در دهه نخست محرم اشاره و عنوان کرد:  در ۷۰ نقطه از سطح استان همایش لبیک یا حسین برگزار خواهد شد و همچنین با توجه به اینکه گروه سرود  هزار و ۳۵۷ نفره در اختیار آموزش پرورش است با مسوولیت این گروه تفاهم نامه ای امضا کرده ایم تا در همایش جوانان شرکت کنند و این همایش نیز در ۵۵ بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صفری به دیگر فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و ادامه داد:۶۵ بقعه متبرکه میزبان همایش شیرخوارگان در سطح استان خواهد بود، و همایش رهروان زینبی در بیش از ۵۳ بقعه متبرکه نیز برگزار خواهد شد.

وی بیش از ۷۰ درصد نیت واقفین را  اطعام و روضه خوانی عزاداران دانست و خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰۰ رغبه موقوفه و بیش از ۱۲ هزار موقوفه در سطح استان وجود دارد که نیت ۷۰ درصد آنان اطعام و روضه خوانی در ایام محرم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha