پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر کل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: پیش بینی می شود میزان اطعام در ایام محرم بیش از ۱۵۰ هزار نفر از محل موقوفات متصرفه و بیش از این از موقوفات غیر متصرفه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی،ظهر امروز در نشست رسانه ای با موضوع بصیرت عاشورایی که در سالن ثقلین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، از برگزاری سوگواری بصیرت عاشورایی یاد کرد و اظهار داشت: امسال با یک رویکرد جدیدی وارد شده ایم که تشکیل و راه اندازی قرارگاه به منظور اجرای امینانه این قرار گاه در اداره اوقاف مستقر شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نیت واقفین اطعام و روضه خوانی سید الشهدا(ع) است، افزود:  این  دیدگاه را داشته تا به دلیل شرایط اقتصادی بیشتر نقاط حاشیه نشین و مردم فقیر دیده شود.

مدیر کل اوقاف به زمان و مکان برگزاری برنامه ها در سطح استان اشاره و تصریح کرد: فعالیت های این مجموعه از ۲۰ شهریور اول محرم الحرام آغاز  و در ۴۲۰ بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در این ایام از حدود ۱۶۰ روحانی غیر بومی و ۱۰۰ روحانی بومی برای تبلیغ استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی به دیگر برنامه ها در محرم با موضوع بصیرت عاشوری اشاره و بیان کرد: برگزاری ۱۵ خیمه معرفت یک روزه و ۱۰ خیمه معرفت ده روزه، برپایی خیمه معرفت ویژه بقاع متبرکه استان ویژه تاسوعا و عاشورا، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه دهه محرم در حرم شاهچراغ(ع) و اماکن مذهبی و توزیع ۲۲ هزار شیر پاکتی از محل موقوفه بین عزاداران از جمله دیگر برنامه های این مجموعه در دهه نخست محرم الحرام است که دنبال می شود.
 
وی تجمع لبیک یا حسین(ع) را از دیگر برنامه های بصیرت عاشورایی دانست و خاطرنشان کرد: تجمع لبیک یا حسین(ع) چهارشنبه مصادف با دوم محرم الحرام ساعت ۲۲ با همکاری استان مقدس سید علاءالدین حسین با حضور هیأت مذهبی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس ابراز کرد: برنامه اهلا من العسل از دیگر فعالیت های این اداره به شمار می رود که ششم محرم با حضور هزار و ۳۵۷ نفر دانش آموز با همکاری اداره آموزش پرورش در حرم سید علاءالدین حسین برگزار می شود، همایش رهروان زینبی نیز شنبه مصادف با ۱۲ محرم در حرم سید علاءالدین حسین به مناسبت سالروز ورود اسرای کربلا به شام برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان اطعام در ایام محرم بیش از  ۱۵۰ هزار نفر از محل موقوفات متصرفه و بیش از این از موقوفات غیر متصرفه خواهد بود.
حجت الاسلام موسوی به برگزاری فعالیت ها در شام غریبان اشاره و عنوان کرد: مراسم شام غریبان در ۲۰۰بقاع متبرکه برگزار خواهد شد  و ۳۰۰ ایستگاه صلواتی نیز از محل موقوفات خیر اندیش در این ایام برپا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha