سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر، از فرايض اصلي و مهم در دین مقدس اسلام است و تمام شئونات زندگی انسان و جامعه و حکومت را در برمی گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همایش تجلیل از فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر در استان کردستان پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی؛ نماینده ولی فقیه در استان کردستان و جمع زیادی از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این برنامه اظهار داشت: در زمان زندگانی امام حسین علیه السلام شاهد شدیدترین خرافات دینی، منکرات و مفاسد در جامعه اسلامی بودیم و عملا سفارشات و دستورات رسول خدا و اسلام در مسیر فراموشی قرار گرفته بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: لذا امام حسین(ع) و اهل بیتش به همراه 72 تن از یاران با وفایش، برای اصلاح دین اسلام در برابر حکومت استبدادی امویان دست به قیام زدند.

وي در ادامه سخنان خود بیان داشت: نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تنها منحصر به برخی از گناهان جزئی و کوچک در جامعه بدانیم، بلکه این فریضه از فرايض اصلي و مهم در دین مقدس اسلام است و تمام شئونات زندگی انسان و جامعه و حکومت را در برمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار ویژه و استراتژیک می باشد، گفت: ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر به حدی حساس و کلیدی است که اگر جامعه ای این امر را به دست فراموشی بسپارد، بی شک به سمت نابودی و مرگ می رود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی تاکید کرد: اهمیت فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام به حدی والاست که بدون اجرای آن تحقق به سمت معنویات و زندگی سالم دور از انتظار و غیرممکن خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha