جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظّم رهبری با بیان اینکه دانشجویان، پناهی جز روحانیت معظّم و اساتید دلسوز دانشگاه ندارند، خطاب به مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: شما باید سنگ صبور دانشجویان باشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظّم رهبری، در مراسم معارفه نماینده رهبر معظّم انقلاب در دانشگاه‌ها ضمن ابلاغ سلام رهبر انقلاب به حضّار و دانشگاهیان گفت: جوان دانشجو، آماده پذیرش نصایح و سخنان مسئولان و نمایندگان نهاد رهبری معظّم انقلاب نهاد در دانشگاه است و در این راه بایستی بر اساس قرآن و احادیث اهل بیت عمل شود.

وی در ادامه با اشاره به اخلاق خوش پیامبر اسلام خطاب به مسئولان و نمایندگان نهاد تصریح کرد: شما با یک نسل جوان و پرسشگر در دانشکده روبه‌رو هستید که صدها شبهه و سؤال در ذهن آنهاست و آنها پناهی جز روحانیت معظّم و اساتید دلسوز دانشگاه ندارند و باید همانگونه که پیامبر رفتار می کرد با آنها رفتار کنیم، شما باید سنگ صبور دانشجویان باشید.

وی در ادامه با اشاره زحمات و خصوصیات مثبت حجت الاسلام والمسلمین محمدیان اظهار داشت: پیش از بنده دوستان درباره آقای محمدیان توصیفات بسیار خوبی را بیان کردند و چیزی برای من باقی نگذاشتند ولی این سخنان که گفته شد درست و به حق بود و من در دفتر مقام معظم رهبری در جلساتی که بود چیزی جز حسن خلق و دلسوزی از حجت الاسلام والمسلمین محمدیان  ندیدم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در ادامه با اشاره به گذشتن عید غدیر تصریح کرد: اگرچه از این عید بزرگ عبور کردیم اما یکی از اعیاد بزرگ ما و گویای حقانیت است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: ما در این راستا یک حدیث داریم که مورد اتفاق علمای شیعه و سنی است ، حدیث معروفی که درباره امام علی(ع) است که رسول خدا فرمودند: « عَلِی مَعَ الحَقِّ وَالحَقُّ مَعَ عَلِی » و شما این را حدیث را کنار این آیه قران بگذارید که می‌فرماید «  فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ»، و بعد نیتجه را بگیرید.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: در دنیا جنگ‌های مختلفی رخ داده، مانند جنگ جهانی دوم که می‌گویند 55 میلیون نفر تلفات هم داشته ولی جز گوشه کتاب‌های تاریخ از آن چیزی نمانده است با این حال می‌بینیم در حادثه کربلا 72 نفر شهید شدند ولی در دلها و ذهن‌ها مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد:  امام حسین(ع) فردی دارای شخصیت ممتاز و برجسته است و از طرفی هدف ایشان هم مقدس بود و در این مسیر از همه چیز گذشت، برای این است که حادثه کربلا ماندگار شد.

وی با اشاره به ظرفیت قرآن و احادیث برای گذر از سختی‌ها یادآور شد: از فرصتی که در اختیار دارید به سادگی عبور نکنید، حضور جوانان را قدر بدانید و از این ظرفیت برای تبلیغ استفاده کنید. معتقدم نهاد با دو موضوع "قرآن و احادیث" می‌تواند در این مسیر به خوبی گام بردارد.

وی در پایان گفت: قطعا کسانی که در این جایگاه خدمت کردند، این خدمت برای آنها ذخیره‌ای برای آخرت محسوب خواهد شد.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در خاتمه حکم انتصاب حجت‌الاسلام رستمی را تقدیم وی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha