پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز در سایه فرهنگ عاشورا نظام اسلامی به عزت و عظمت خاصی در جهان دست یافته است، گفت: باید فرهنگ عاشورا در تمام سطوح زندگی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، این ایام را فرصت مغتنمی جهت تبیین مناسب نهضت عاشورا دانست.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند محرم اثبات کرد حق بر باطل پيروز است، افزود: محرم براي ما يک الگو است و نشان داد که خون بر شمشير و حق بر باطل پيروز است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به اینکه پیروزی حق بر باطل بزرگترین درس محرم است، تصریح کرد: یکی از دلایل دشمنی، بدخواهان و ظالمان از محرم نیز همین مسأله مهم است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه در ادوار مختلف تاریخ دشمنی های بسیاری با امام حسین(ع) و آثار حسینی شد، خاطرنشان کرد: در دوره دیکتاتور عراق 700 حسينيه در کربلا بود که همه اين حسينيه ها را تعطيل کردند و بعضي از اماکن دینی را منفجر و تخريب کردند.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود افزود: این همه جنگ و ظلم در حق امام حسین(ع) به این دلیل است که ایشان به مظلومان و مستضعفان عالم وعده نجات و آزادی از شر ظالمان و ستمگران عالم را داده است.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به اینکه هفته اول‌ماه محرم هفته امر به معروف و نهي از منکر است، گفت: همه ما بايد امر به معروف و نهي از منکر کنيم، چون سفارش و تأکید دین مبین اسلام است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه مبلغان دینی در ایام ماه محرم در منابر و خطابه های خود بايد منکرات رايج و تهديدهاي موجود در جامعه را به مردم معرفي کنند، افزود: روحانیت باید برای مردم تبیین کند که به معروف ها بايد عمل کنند و از منکرات بايد نهي کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به اینکه دشمنان دین و اسلام نمی خواهند عزاداری حسینی پررونق برگزار شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تلاش می کنند با تبلیغات منفی و دروغ پردازی های مختلف این نهضت عظیم دینی را کمرنگ کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه علیرغم همه این تلاش های مضبوحانه نهضت حسینی هر روز رونق بیشتری پیدا می کند، گفت: امروز فرهنگ و آرمان حسینی در حال گسترش در سراسر گیتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه نور امام حسين(ع) و چراغ امام حسين هيچ گاه خاموش شدني نيست، تصریح کرد: امام حسین(ع) امروز دیگر متعلق به دنیای اسلام و شیعه نیست بلکه ملت های جهان رفتار، منش و عمل این امام همام را الگوی خود قرار داده اند.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود مهیا شدن برای برپایی مراسم عزاداری حسینی را از صفات متقین دانست و افزود: ماه محرم، ماه قیام، حماسه و رویارویی حق در مقابل باطل و پیروزی حق بر باطل است.

امام جمعه نکا با اشاره به اینکه امروز در سایه فرهنگ عاشورا نظام اسلامی به عزت و عظمت خاصی در جهان دست یافته است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ عاشورا در تمام سطوح زندگی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، ظلم ستیزی را یکی از شاخصه های مهم نهضت حسینی برشمرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش به هیچ عنوان زیر بار ظلم و ستم زمانه نرفت و با اقتدار در برابر ظلم و استبداد ایستادگی کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی چهار دهه است با الگو قرار دادن آرمان های حسینی در برابر استکبار جهانی ایستاده است، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با بهره گیری از فرهنگ حسینی امروز در مقتدرانه در برابر زیاده خواهی های سلطه گران عالم ایستاده اند و ذره ای مواضع به حق خود نیز عقب نشینی نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha