جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محرم و صفر

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه امروز منش و مرام حسینی، زنده و پویا و در جامعه ساری و جاری است، گفت: راه حفظ عزت و اقتدار جامعه دینی در گرو بهره گیری از آرمان حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قنبری، معاون حوزه علمیه مازندران سه شنبه شب در مراسم شب دوم ماه محرم در نکا ماه محرم را از سرمایه های بزرگ اهل بیت(ع) دانست و گفت: این ماه از سرمایه هایی است که اهل بیت(ع) بسیار بر آن تأکید ورزیدند و عنایت داشتند تا آن حفظ شود و در اختیار جامعه اسلامی بماند تا مسلمانان از آن بهره ببرند و برکات آن به اسلام باز گردد.

وی با بیان این که مردم و دوستداران اهل بیت(ع) با حضور در مساجد و عزاداری نخواهند گذاشت این چراغ خاموش شود و این خیمه از بین برود، گفت: نباید این مجالس را دست کم بگیریم و  نگذاریم از برکات این مجالس کم شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مهم ترین عاملی که انسان را به خدا نزدیک می کند همین عزاداری ها است، ادامه داد: محرم و صفر بود که زمینه تقرب ما را به خدا فراهم کرد  و نسل عاشورایی ما از این مجالس بر می خیزد.

معاون حوزه علمیه مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: محرم و عاشورا بما فهماند که در تقابل حق و باطل با وجود قلت یاران حق و کثرت دشمن، انسان هیچ وقت سر تسلیم در مقابل ظالم و مستکبر فرود نمی آورد.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که نهضت حسینی بما فهاند چگونه  باید در مقابلِ  زورگویان ایستاد و لباس شهادت را پوشید، بیان داشت: این نهضت عظیم بما یاد داد که حفظ دین الهی از واجبات است و برای حفظش باید تمام دارایی  و سرمایه خود را فدا کنیم.

وی همچنین با بیان این که نهضت عاشورا نشان داد که ذلت و فرمانبرداري از فرومايگان ممنوع‌ است، خاطرنشان کرد: عاشورا به ما فهماند که نباید در برابر زورگویی و زیاده خواهی های دشمنان تسلیم شویم.

معاون حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که امروز منش و مرام حسینی، زنده و پویا و در جامعه ساری و جاری است، تصریح کرد: راه حفظ عزت و اقتدار جامعه دینی در گرو بهره گیری از آرمان حسینی است.

حجت الاسلام قنبری همچنین با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین و اصلی ترین اهداف قیام عاشورا است، بیان داشت: این مسأله مهم را می توان تضمین کننده حیات طیبه نظام اسلامی دانست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در امر به معروف و نهی از منکر نظام اسلامی حفظ می شود، گفت: راهکار مبارزه با دشمنان در اقامه همین امر مهم دینی است و باید بیشتر در جامعه تقویت شود.

معاون حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت پرهیز مداحان و هیأت های مذهبی از ترویج بدعت و خرافه در عزاداری ماه محرم تأکید کرد و افزود: این گونه مسائل شأنیت شیعه و اهداف بلند سید الشهدا را زیر سؤال می برد.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که مراسم عزاداری حسینی باید با کیفیت و محتوای غنی برگزار شود، خاطرنشان کرد: طرح مسائل سطحی در عزاداری حسینی موجب سبک شمردن این نهضت عظیم خواهد شد.

وی با تأکید براین که درک محرم مهم ترین وظیفه امت اسلامی است، تصریح کرد: باید آنچه را که شأن ایام عزاداری است و در اهداف امام حسین(ع) وجود دارد جهانی کنیم.

حجت الاسلام قنبری با اشاره به این که تلاش دشمنان در جهت ایجاد شبهه و انحراف در عزاداری حسینی از طریق فضای مجازی، خاطرنشان کرد: نباید با برخی اقدامات ضد دینی، شأن و جایگاه عزاداری حسینی خدشه دار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha