چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، نقش روحانیان دانشگاهی را در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه اساسی دانست و گفت: فعالیت ‌های ارزشمند و چشمگیری بعد از تشکیل دانشکده الهیات در حوزه ارتقاء سطح علمی، دینی و انسانی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی، شامگاه سه شنبه در دیدار مسئولان نهاد رهبری، روحانیان فعال و اساتید الهیات و معارف اسلامی دانشگاه‌ های استان با اشاره به دستاوردهای عظیم دانشگاه ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: دانشگاه‌ ها در دوره انقلاب اسلامی ایران، در عرصه‌ های علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقشی پر رنگ و اثرگذاری را ایفا کرده‌ اند.

وی افزود: پژوهش ها و تحقیقات و دستاوردهای علمی دانشگاه ‌ها باید در عرصه های مختلف به ویژه اقتصاد و صنعت عملیاتی شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: متاسفانه پایان نامه‌ ها و رساله‌ های دانشگاهی در آرشیو و قفسه‌ های کتابخانه ها خاک می خورد و این در حالی است که امروز به شدت نیازمند ارتقای دانش صنایع استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم و این مهم جزء با عملیاتی شدن دستاوردهای دانشگاهی محقق نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دشمن امروز با جنگ فرهنگی و اقتصادی به مبارزه آمده است، تصریح کرد: دانشگاهیان و مسئولان اقتصادی کشور باید با حرکتی جهادی و تدابیر هوشمندانه وضعیت موجود را به مردم تبیین کنند، از این رو باید نتایج پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ ها به این سمت هدایت شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ارتباط دانشگاه‌ ها با صنایع برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور را ضرورتی غیرقابل انکار دانست و تاکید کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران امروز در عرصه‌های انرژی هسته‌ ای و طراحی و ساخت هواپیماهای جنگی حرفی برای گفتن دارد، حاصل دسترنج جوانان تربیت شده دانشگاهی است که آموخته‌ های خود را به میدان صنعت آورده اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با راه اندازی جنگ روانی، دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده می گیرد، عنوان کرد: باید دانشگاه‌ ها آرامش و امید را در جامعه گسترش دهند، برای داشتن فضای نشاط و شادابی باید جو سیاسی در دانشگاه‌ ها حاکم باشد، البته این به معنای جناح بازی سیاسی نیست.

امام جمعه تبریز بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی تاکید و تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه کشور و داشتن جامعه‌ ای با شور و نشاط و همچنین ناکام گذاشتن دشمنان در رسیدن به اهدافشان باید وحدت و همدلی به معنای واقعی و عملی در بین آحاد جامعه حاکم شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در بخش دیگری وحدت حوزه و دانشگاه را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: روحانیان دانشگاهی در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نقش  اساسی می توانند ایفا کنند، فعالیت ‌های ارزشمند و چشمگیری بعد از تشکیل دانشکده الهیات در حوزه ارتقاء سطح علمی، دینی و انسانی صورت گرفته است، اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha