پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نخستین دوره  جشنواره «هنری - فرهنگی اسلامی» در منچستر برگزار می شود

حوزه/ یک جشنواره ۱۰ روزه «هنری- فرهنگی اسلامی» با بیش از ۴۰ نشست و رویداد متنوع از جمله برنامه های هنری، جلسات گفتگو و میزگرد، شعرخوانی و اجراهای نمایشی قرار است در ماه نوامبر در شهر منچستر در انگلستان برگزار شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ نخستین دوره جشنواره «هنری-فرهنگی اسلامی» در ماه نوامبر در شهر منچستر انگلستان برگزار می شود. این جشنواره، فرهنگ و هنرهای اسلامی را از طریق برنامه های متنوعی چون غذا، هنر، فیلم، کمدی، ادبیات و اجراهای نمایشی به نمایش می گذارد.

بیش از 40 نشست و رویداد متعدد در عرض 10 روز جشنواره اجرا خواهند شد. مراسم جشنواره قرار است در اماکن مختلف سرتاسر شهر منچستر از جمله گالری هنری وایت ورث، خانه الیزابت گاسکل، موزه منچستر، دانشگاه منچستر، مرکز میراث مسلمانان انگلیس و کتابخانه منچستر مرکزی و کتابخانه  لنجایت برپا شوند.

قیصره شهراز یک رمان نویس پاکستانی انگلیسی تبار و خبرنگاری که بیشتر عمرش را در منچستر زندگی کرده و از بنیانگذاران این جشنواره است، ضمن ابراز امیدواری از بهینه برگزاری گردهمایی امیدوار است این نشست ها در نزدیک سازی اجتماعات اسلامی و غیراسلامی و شکستن سدهای میان آن ها نقش موثری داشته باشند.

به علاوه شب شعرخوانی، داستان سرایی، جلسات گفتگو و میزگردها و قدردانی از نویسندگان مسلمان در بریتانیا از برنامه های متعدد این جشنواره اسلامی خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha