جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلاام یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هدف عزاداری‌های محرم رساندن پیام اهل‌بیت (ع) به جهانیان است؛ ازاین‌رو نباید رسوم غلط، این هدف را تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا اظهار کرد: دعای زیارت عاشورا فرازهای زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها فصلی از معارف را به ما منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: از جملات بسیار مهم زیارت عاشورا جمله «اللهم اجعلنی عندک وجیهاً بالحسین علیه الاسلام فی الدنیا و الاخره» است که در آن از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که ما را در دنیا و آخرت آبرومند قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: آبرومند زندگی کردن سرمایه بسیار بزرگی است، به‌گونه‌ای که همه دیده‌ایم که بسیاری از افراد پول و سرمایه و مقام دارند؛ اما آبرومند زندگی نمی‌کنند.

وی افزود: خداوند متعال معدن وجاهت است و هر کس در خانه اباعبدالله(ع) بیاید به واسطه آبرویی که امام حسین(ع) نزد خداوند متعال دارد آبرومند می‌شود و این سرمایه عظیمی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر گرامیداشت شایسته و کیفی ایام محرم تأکید و اظهار کرد: شکوه عزاداری در این است که به‌درستی پیام اهل‌بیت را به گوش مخاطبان برسانیم که در این راستا متن سخنرانی روحانیان و اشعاری که مداحان استفاده می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در این راستا باید سخنان روحانیان مبلغ منطبق بر نیاز روز و مخاطب بوده و اشعار مداحی‌ها هم چه از نظر سبک و آهنگ و چه از نظر محتوا در جهت ساختن انسان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه محرم برای امت اسلام سرتاپا برکت است، افزود: با توجه به آیه شریفه «فلینظر الانسان الی طعامه؛ پس انسان باید به طعامش نظر کند»، در مراسم این ماه باید هم به اطعام فرهنگی و هم به اطعام جسمانی توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه همه طعام‌ها برای جسم نیست بلکه باید به طعام روح و فکر خود هم بیندیشیم، خاطرنشان کرد: منبر مجالس محرم باید طعام متعدد داشته باشد، به‌گونه‌ای که به‌صورت هم‌زمان برای اهل دل، اهل فکر و اهل جسم غذای مناسب داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha