سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جلسه اخلاق مدیران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: مداومت بر زیارت عاشوار یکی از راه‌های سعادت انسان است و همانطور که در روایات و سفارش بزرگان به آن تاکید شده است باید با آن انس گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، صبح امروز در جلسه اخلاق مدیران استان که در امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از زیاراتی که در روایات ائمه معصومین (ع) بدان سفارش فراوان شده و بزرگان و علما انس با آن را راه سعادت انسان‌ها عنوان کرده‌اند، زیارت عاشوار می‌باشد.

وی ادامه داد: بارها خود به چشم خویش دیدیم علمای شیعه را که بر مدوامت این زیارت اصرار داشتند و به یاد دارم که آیت الله بهجت هر روز این زیارت را در حرم حضرت معصومه(س) با صد لعن می خواندند.

امام جمعه ارومیه به داستان مذکور در مفاتیح قبل از زیارت عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: شیخ عباس قمی داستانی را در مفاتیح نقل می‌کند که دو نفر رفیق بودند که یکی از آنها عشّار بود و وقتی از دنیا رفت دوستش او را در خواب دید و بر خلاف تصوری که نسبت به او داشت، وی را سرحال و شاداب دید و وقتی از علت این کار سوال کرد رفیقش به او بیان کرد که همجوار زنی شده که امام حسین(ع) سه بار به دیدنش آمده و به خاطر احترام امام حسین(ع) عذاب از آنها برداشته شده است.

وی اضافه کرد: وقتی این شخص از وضعیت دنیایی این زن تحقیق به عمل می‌آورد معلوم می‌گردد که این زن مداوت بر زیارت عاشورا داشت و با آن انس گرفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: انس با زیارت عاشورا را برای خود واجب بدانید و فرزندان خودتان را هم به مداومت و انس با این زیارت تشویق کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha