جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع برنامه های ایام محرم ۱۱۵ برنامه است که صد درصد خواست خود اوقاف است، گفت: از اول امسال تا امروز ۴۱ وقف جدید داریم که ثبت سامانه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: در اوقاف و امور خیریه یکی از نیت های پررنگ موقوفات، ماه محرم است که بیش از 95 درصد نیات را شامل می شود.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: آنچه که بسیار مهم است دهه اول و آخر است اما در سازمان اوقاف ایام محرم فقط ده روز اول و آخر نیست بلکه دو ماه کامل را برانه ریزی داریم.

وی با بیان اینکه 2892 نیت شامل عزاداری و اطعام عزاداری داریم، متذکر شد: در خیلی از نقاط ترافیک زمان اجرای نیت است و جاهایی داریم که هم صبح هم ظهر و هم شب عزاداری است که نشانی بر تقید مردم خراسان جنوبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به طرح سوگواره بصیرت عاشورایی بیان داشت: در 57 بقعه با 34 مبلغ اعزامی و 23 مبلغ استانی این طرح را اجرا می کنیم.

حجت الاسلام بخشی پور عنوان کرد: روحانیون طرح هجرت خیلی از نیات موقوفات را اجرا می کنند و در روستاهایی که این روحانیون حضور دارند نیات واقفین را نیز اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی تبلیغی در امامزادگان و بقاع متبرکه داریم، اعلام کرد: برنامه دوم ما اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات است چراکه نیات واقفین هم زمان دارد و هم مکان و نیات واقف در هرکجا که تعریف شده باید همانجا اجرا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اضافه کرد: برنامه دهه اول از 20 شهریور شروع و تا 12 محرم ادامه دارد که شامل برنامه هایی از قبیل سخنرانی، زیارت عاشورا، عزاداری، نماز جماعت، برگزاری 20 خیمه معرفت کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و مذهبی و ایستگاه صلواتی می شود.

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: در روز دوم محرم در 12 بقعه برنامه لبیک یا حسین را داریم، در 4 محرم در 20 بقعه تجمع شیرخوارگان حسینی را داریم، در 6 محرم در 12 بقعه تجمع احلی من العسل را داریم و در روز 9 و 10 محرم در 51 بقعه مراسم تاسوعا و عاشورا و شام غریبان حسینی را با حضور هیئات و دسته جات داریم.

وی افزود: در 12 محرم نیز در 19 بقعه مراسم تجمع رهروان زینبی را داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: در مجموع برنامه های ایام محرم 115 برنامه است که صد درصد خواست خود اوقاف است.

حجت الاسلام بخشی پور همچنین اعلام کرد: از اول امسال تا امروز 41 وقف جدید داریم که ثبت سامانه شده است.

وی یادآور شد: با توجه به تفاهمی که با حسینیه امام رضا انجام شده است، برنامه ای بصورت ویژه داریم که با همکاری صدا و سیما برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: موقوفه ای در دشت بیاض است که 900 سال قدمت دارد که شبانه روز آب است و مسجدی هم ساخته شده که واقف خواسته است او را در راهرو پله ای که موذن برای گفتن اذان می رود دفن کنند.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به کنگره شهدای خراسان جنوبی متذکر شد: مسئول کمیته محلات کنگره 2 هزار شهید استان نیز هستیم و برنامه هایی همچون ختم قرآن به نیت شهدا همراه با عکس شهدا در بقاع متبرکه را برگزار کردیم که انعکاس خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در بقاع متبرکه زیارت عاشورا به نام شهدا برگزار کرده ایم و از برنامه های پیشنهادی در زمینه گرامی داشت یاد شهدا استقبال می کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز باید نیات را به سمت موضوعات روز و نیازها هدایت کنیم، گفت: به عنوان مثال نخبگان ما اختراعات زیادی دارند که توانایی اجرای آنها را ندارند و ما باید به آن سو برویم و در این خصوص با واقفان صحبت می شود.

حجت الاسلام بخشی پور همچنین با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا در 40 بقعه برگزار می شود، بیان داشت: اقامه نماز صبح در 10 بقعه و نماز مغرب و عشا در 32 بقعه نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha