شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه طلاب باید در عمل که همان خوب درس خواندن است سرباز واقعی حضرت ولیعصر(عج) باشند، گفت: نباید سربازی برای حضرت تنها در سخن و شعار خلاصه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که طلاب با ورود به حوزه و تحصیل علم دین مسیر صحیحی را برای آینده خود انتخاب کردند، افزود: این میدانی که طلاب در آن قدم نهادند پاکی، طهارت، تقوا، علم،دانش و زهد دنیوی می‌خواهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه طلاب باید در عمل که همان خوب درس خواندن است سرباز واقعی حضرت ولیعصر(عج) باشند، خاطرنشان کرد: نباید سربازی برای حضرت تنها در سخن و شعار خلاصه شود.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران همچنین به نقش خانواده ها در موفقیت طلاب اشاره کرد و گفت: خانواده ها با پشتیبانی و حمایت از فرزندان خود می توانند نقش بسیار مهمی در پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب حوزه ایفا کنند.

آیت الله طبرسی با بیان این که طلاب حوزه باید قدردان این فرصتی باشند که در اختیار آنها قرار داده شده، خاطرنشان کرد: طلاب باید همه توان خود را برای علم آموزی در حوزه به کار گیرند چون این فزصت ها بسیار ارزشمند است.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیان ادامه دهنده مسیر اهل بیت(ع) هستند و باید قدردان این جایگاه ارزشمند باشند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل رفتار، اخلاق و عمل یک طلبه باید به گونه ای باشد که شأن این جایگاه رفیع حفظ شود.

وی با اشاره به این که کسانی که پای در حوزه می گذارند اگر خوب درس بخوانند و به تقویت اخلاق و معنویت در خود توجه کنند به طور حتم آینده روشنی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: طلاب باید از همه فرصت های به وجود آمده در جهت علم آموزی بهره گیرند چون آینده نظام اسلامی با تربیت و پرورش طلاب تضمین خواهد شد.

امام جمعه ساری بر ضرورت آشنایی بیشتر طلاب با راه امام حسین(ع) که راه سرخ حسینی است، تأکید کرد و گفت: سید و سالار شهیدان با تقدیم خون پاک خود در راه اعتلای دین، مسیر صحیح زیستن را به بشریت آموخت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز یکی از مهم ترین اهداف دشمن بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی رسالت روحانیت و طلاب در آگاهی دادن به مردم و روشنگری در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که روحانیت باید در کنار کارهای تبلیغی، دفاع از نظام و انقلاب را به عنوان یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های خود در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: روحانیت تنها قشری است که می تواند با تبلیغ صحیح دستاوردهای نظام و انقلاب توطئه دشمن را خنثی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha