پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 میثاق عاشورائیان

حوزه/ همایش میثاق عاشورائیان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، همایش میثاق عاشوراییان بوشهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در سالن شهید آوینی تبلیغات اسلامی استان برگزار ‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این همایش با اشاره به اهمیت نقش ذاکران امام حسین(ع) در ترویج فرهنگ عاشورا، اظهار داشت: شما ذاکران باید خداوند را شاکر باشید که ذاکر امام حسین(ع) هستید.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: نام و راه امام حسین(ع) محو شدنی نیست و تا جهان هست راه حسین و هدایت حسین ادامه دارد.

فرماندار بوشهر در بخش دیگری از این همایش به شرایط حساس فعلی اشاره کرد و افزود: در شرایطی که دشمنان و عوامل آنان از مطالبات به حق مردم سوء استفاده می‌کنند، مردم همیشه صفوف خود را از اغتشاشگران جدا کرده اند.

جمشیدی با تاکید بر لزوم تقویت فضای وحدت و همدلی در جامعه ادامه داد: از منابر و مجالس و محافل عزای سیدالشهدا(ع) انتظاری جز صدای اتحاد، انسجام و وحدت نمی رود و هیئات مذهبی تا کنون نقش مهمی در تحقق این مهم دارند.

حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در بخش دیگری از این همایش با تبیین زوایای مختلف قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: محورهای اساسی قیام آن حضرت احیا امر به معروف و نهی از منکر، قیام در برابر ظلم و ستم و مبارزه با مستکبران هستند.

در بخش دیگری از این همایش حجت‌الاسلام علی اکبری، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر به بیان نکاتی در خصوص ترویج این فریضه الهی در جامعه پرداخت.

پخش کلیپی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد عزاداری های محرم، نوحه خوانی فاریابی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرائت بیانیه ستاد ساماندهی شوئن فرهنگی در مناسبت های دینی در خصوص محرم الحرام امسال از بخش دیگر این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha