جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام امینی

حوزه/ پژوهشگر دینی گفت: عاشورا برای همیشه در تاریخ ماندگار و فراموش‌نشدنی است ،چرا که از جمله وقایع تاریخ اسلام است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مجتبی قائد امینی، صبح امروز در ویژه برنامه با نوای کاروان سیمای مرکز قزوین، گفت: عاشورا برای همیشه در تاریخ ماندگار و فراموش‌نشدنی است ،چرا که این واقعه عظیم در تاریخ هیچگاه کنه نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  عاشورا و قیام کربلا بهترین درس و الگو برای زندگی شرافتمندانه است و همه ما باید از این نهضت حسینی و عاشورایی الگو بگیریم.

حجت الاسلام امینی بیان کرد: خوشبختانه مردمان استان قزوین عاشق و دوستدار اهل بیت هستند و شایسته است با وجود این مردم متدین و مومن، مراسم عزاداری با حضور شایسته و پرشورتر مردم برگزار شود.

وی عنوان کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب پویایی جامعه را در احیای امر به معروف و نهی از منکر دانسته‌اند، همه افراد جامعه باید برای احیای این فریضه الهی تلاش کنند.

محقق حوزوی گفت: عاشورا برای همیشه در تاریخ ماندگار و فراموش‌نشدنی است  ،چرا که از جمله وقایع تاریخ اسلام است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

حجت الاسلام امینی بیان کرد:  با تأکید بر پرهیز از اشاعه و بیان هرگونه مطالب خرافی در عزاداری‌ها، تصریح کرد: باید از بیان مطالب و هرگونه عزاداری که قیام کربلا  و حتی دین اسلام را مخدوش کند پرهیز کرد.

وی اظهار کرد: رویج فرهنگ عاشورایی و فرهنگ سرخ حسینی را برای جامعه بسیار مهم دانست و تأکید کرد: این فرهنگ عظیم باید برای نسل نوجوان و جوان به خوبی تبیین شود تا نسل امروز بتواند از آن برای زندگی خود بهره‌برداری کند.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: مداحان و روحانیون باید از بستر محرم و مراسم سوگواری سالار شهیدان برای انتقال پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) به مردم استفاده کنند.

وی عنوان کرد: اید مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) هر ساله باشکوه‌تر برگزار شود و همچنین با توأم کردن این مراسم‌ها با معرفت و عقلانیت می‌توان از بروز آسیب‌های عزاداری دوری کرد.

حجت الاسلام امینی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) نیاز به روشنگری در بین نسل جوان داشته و باید جوانان و نوجوانان بدانند که چگونه این حرکت آغاز و چگونه نهضت کربلا در روزگار ما و گذشتگان برای همه اسوه  و نمونه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha