چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیرخوارگان حسینی

حوزه/ جای جای دیار پهناور استان یزد از مناطق شهری و رستایی گرفته تا بیش از ۵۰ بقعه و امامزاده تا دورترین مناطق روستایی، مساجد و حسینیه ها، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) را برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، شور حسینی همچنان صدها سال است که در دیار دارالعباده، کوچک و بزرگ را برای برپایی بزرگترین آیین بزرگداشت اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) منسجم می کند به طوری که در یکی از خانه های موقوفه یزد سابقه برپایی مجلس عزای حسین(ع) به صدسال قبل برمی گردد.
 

همزمان با اولین جمعه از ماه محرم شانزدهمین همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) کوچکترین سرباز و فرزند شیرخواره امام حسین(ع) در تمام نقاط شهری و روستایی استان یزد برگزار می شود.

در حالی که این مراسم  به صورت رسمی از سوی هیئت رزمندگان اسلام یزد در 200 نقطه استان اعلام شده، ولی به صورت غیر رسمی در تمام محلات شهر یزد اعم از مساجد، منازل و حسینیه ها با حضور پرشور بانوان یزدی و مداحی و پخت نذورات مختلف همراه است.

در مراکز 9 شهرستان اردکان، ابرکوه، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، میبد و مهریز در مصلاهای ویژه ای برگزار می شود و در شهر یزد در برخی نقاط از جمله امامزاده شاهزاده فاضل، امامزاده سیدجعفر(ع) و حسینیه سید محمدآقا صبح روز جمعه با حضور هزاران نفری بانوان به صورت رسمی طی سنوات گذشته برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، یک دهه است که پوشاندن لباس موسوم به حضرت علی اصغر(ع) در این  مراسم به عنوان یکی از رسوم خاص برای شیرخوارگان شرکت کننده در مراسم درآمده است.

برپایه این گزارش، از سال ۱۳۸۲ تا کنون و در شانزدهمین سال برگزاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) 41 کشور جهان و پنج هزار و 300 نقطه از ایران به صورت رسمی میزبان این مراسم خواهند بود و مدارس علمیه خواهران در سطح استان یزد به صورت خودجوش در برگزاری این مراسم در شهرستان ها فعالیت دارند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha