جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم شیرخوارگان

حوزه/ معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمد بن موسی(ع) گفت: همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان در پنج هزار و ۱۰۰ نقطه از ایران و در ۵۰۰ نقطه از استان فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، حجت الاسلام احمد سلامی، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با موضوع شیرخوارگان حسینی که در سالن جلسات روابط عمومی حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سطح استان، اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان در پنج هزار و ۱۰۰ نقطه از ایران و ۵۰۰ نقطه از استان فارس از جمله حرم مطهر احمد بن موسی جمعه اول محرم ۲۳ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی اهمیت وصل شدن به امام حسین(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از وصایای آیت الله بهجت این بوده که ۵۰ سال در خانه خود روضه امام حسین(ع) را برگزار کرده بودند و می فرمودند استاد ما بیان می کردند که افتخار من چای ریختن برای عزاداران امام حسین(ع) است.

معاون فرهنگی و امور زائرین حرم مطهر شاهچراغ(ع) به فعالیت های آستان مقدس در ایام دهه نخست محرم اشاره و تصریح کرد: زیارت عاشورا هر روز ساعت شش و ۳۰ دقیقه و مراسم سخنرانی و محفل مذهبی هر شب در این مکان برگزار می شود همچنین اردو های جهادی در این دهه قوت خواهد گرفت که برنامه هایش را به صورت خیابانی اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: محفل انس با قران، نمایشگاه بصیرت عاشورایی و برگزاری طرح قرآنی « من قرآن را دوست دارم» از جمله برنامه های این آستان در ایام دهه نخست محرم است.

حجت الاسلام سلامی با تاکید بر اینکه همایش شیرخوارگان حسینی هر ساله برگزار می شده، عنوان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این همایش اندیشیده شده، قطعا برای برگزاری هرچه بهتر این همایش صحن های لازم را مفروش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha