سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سخنرانی امام جمعه ارومیه

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) است و خود پیامبر اسلام موسس مجالس عزاداری حضرت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی،در اولین نشست عمومی طلاب، اساتید، کارکنان و مدیریت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) که در حوزه علمیه امام خمینی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: موسس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) خود پیامبر اسلام بوده‌است که بنابر اذعان علمای اهل سنت پیامبر اسلام در ۱۸ مجلس با یادآوری مصیبت امام حسین مجلس عزاداری برگزار کرده است که اولین آن مجلس ولادت امام حسین(ع) بوده‌است.

وی ادامه داد: علامه امینی به صورت مستند در کتاب سیرتنا و سنتنا که در جواب علمای اهل سنت که وقتی از وی درباره علت عزاداری به امام حسین بعد از گذشت قرن‌ها سوال کردند، با ذکر احادیثی از کتب اهل سنت این مطلب را به اثبات رسانده است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: علامه امینی در همین کتاب ثابت می‌کند که سجده بر تربت سید الشهدا (ع) بنابر توصیه رسول گرامی اسلام ( ص ) بوده‌است و هر آنچه که شیعه معتقد است سجده بر آن باطل است در زمان پیامبر سجده بر آن توسط مسلمین واقع نشده است.

وی بیان داشت: نه تنها فقط پیامبر بلکه همه ائمه معصومین برای سیدالشهدا(ع) عزاداری کردند امام علی(ع) وقتی گذرش از کربلا می‌افتد از اسب خود پیاده می‌شود و در همان دشت برای مصیبت امام حسین(ع) گریه می‌کند و بعد ازشهادت حضرت هم ائمه مجالس عزاداری دایر می‌کردند و برای حضرت روضه خوانی می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha