جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سینما

حوزه/ ولادیمیر مالیشوف در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان در روسيه، سینمای ايران را سینمایی روحانی دانست که جریان هنر در آن کاملاً محسوس است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» رایزن فرهنگی ایران در روسیه و نرگس آبیار، کارگردان و پانته‌آ پناهی‌ها، بازیگر سينماي ايران با ولادیمیر مالیشوف، رئیس دانشگاه سینمایی وگیک روسيه ديدار کردند.

سلیمانی در این دیدار به گسترش روابط ایران و روسیه در سال‌های اخیر اشاره كرد و گفت: جریانات فرهنگی و به طور ویژه حوزه سینما، جزو لاینفک این ارتباطات است.

وی سپس با اشاره به جوهره سینمای ایران که احترام به انسانیت است و نقطه مقابل سینمای مبتنی بر خشونت و ناهنجاری هالیوود است، افزود: اکنون در ایران، يك ژانر سینمایی در جریان است که در گذشته وجود نداشته است. فیلم‌های ایرانی همواره حضور پررنگی در فستیوال‌های بین‌المللی داشته‌اند و جوایز متعددی دریافت كرده‌اند؛ زيرا این فیلم‌ها به دلیل عمق و معنویت، توجه همه را به خود جلب می‌کنند.

در ادامه ولادیمیر مالیشوف، رئیس دانشگاه سينمايي وگیگ از برگزاری بخش سينمايي هفته فرهنگي ايران در روسيه در محل این دانشگاه، ابراز خرسندی کرد و در ادامه گفت: دانشگاه وگیک ارتباط و خاطره خوبی از دانشجویان ایرانی دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۱۹ افتتاح شده است و در ۵۰ سال گذشته ۲۵ دانشجوی ایرانی داشته است. در حال حاضر نیز ۳ دانشجوی ایرانی در رشته‌های کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و انیمیشن و مولتی‌مدیا و همچنین دوره‌های پیشرفته سینمایی و تلویزیونی وگیک مشغول به تحصیل هستند.

مالیشوف در ادامه اعلام آمادگی کرد که با جذب علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه، تعداد دانشجویان ایرانی را افزایش دهد.

وی همچنين گفت: یکی از انواع همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند شرکت در فستیوال سینمایی بین‌المللی وگیک و همچنین امکان حضور دانشجویان ایرانی در مدرسه سینمایی تابستانی باشد که هر ساله در این دانشگاه برگزار می‌شود.

ولادیمیر مالیشوف در بخش ديگري از سخنانش سینمای ایران را سینمایی روحانی دانست که جریان هنر در آن کاملاً محسوس است.

وی تأکید کرد: سینمای ایران در سراسر جهان شناخته شده است و ترکیبی از افکار هوشمندانه انسانی و هنر تخصصی است.

رئیس دانشگاه سینمایی وگیک در ادامه سخنانش به تناقضات و اختلافاتی که در عرصه سیاسی بین برخی از کشورهای منطقه وجود دارد اشاره کرد و گفت: مهم است که اصل حسن همجواری رعایت شود و ما همسایگان خوبی برای همدیگر باشیم. در روابط با ایران باید همکاری‌ها را در زمینه گردشگری گسترش دهیم؛ زیرا در حال حاضر رسانه‌های غربی اطلاعات نادرستی را در مورد ایران منتقل می‌کنند که با واقعیت جامعه ایران سازگار نیست و چهره زیبای ایران را نشان نمی‌دهد.

وی با بیان این نکته که هر سال در دانشگاه وگیک فستیوال دانشجویی فیلم برگزار می‌شود، از دانشجویان ایرانی دعوت كرد تا با ارايه آثارشان در این رقابت شرکت کنند.

گفتني است؛ هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 12 تا 17 شهریورماه جاري در فدراسیون روسیه برگزار شد. یکی از برنامه‌های این رویداد مهم فرهنگی نمایش پنج فیلم ایرانی در سالن دانشگاه سینمائی وگیگ و برپایی نشست نقد و بررسی با حضور سینماگران ایرانی در آن دانشگاه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha