جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش غدیر تا اربعین

حوزه/ سومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین» که با رویکرد تجمیعی و با اهداف تبیین بیشتر مفاهیم اربعینی و بهره برداری از ظرفیت‌های هنری، جهت کاربردی کردن معارف اربعین برگزار شد، امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین» که با رویکرد تجمیعی (اندیشه و هنر) و با اهداف تبیین بیشتر مفاهیم اربعینی و بهره برداری از ظرفیت‌های هنری، جهت کاربردی کردن معارف اربعین و توسعۀ آن در زندگی امروزی به مدت سه روز متوالی در موسسه آموزش عالی فردوس برگزار شد، امروز به کار خود پایان داد.  

حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان، پژوهشگر حوزه اربعین در آئین اختتامیه سومین همایش ملّی از غدیر تا اربعین با بیان این که اربعین به ما می‌آموزد که دغدغه اصلی باید کشف برنامه الهی و همراهی با جریان هدایت الهی باشد، گفت: اگر منیت‌ها و تفکرات دنیایی را کنار بگذاریم می‌توانیم با جریان عظیم اربعین حسینی همراهی کنیم.

وی با بیان این که در کنگره‌های دوگانه خود که به طور متوالی در پنج سال اخیر برگزار کردیم همت اصلی را در کار معرفتی و پیوند معرفت با هنر دیده و تلاشمان در این راستا بوده است، عنوان کرد: در جامعه امروز برخی با این تصور که مشکل اصلی اجرا و برنامه‌ریزی اجرایی است وارد می‌شوند و از حوزه تفکر و تعمیق علمی برای کشف کار درست باز می‌مانند.

این پژوهشگر حوزه اربعین با بیان این که امروز علاوه بر اینکه مبدأ و مقصد جریان الهی اربعین را می‌شناسیم، چگونگی حرکت در این مسیر را نیز مطالعه کرده ایم، اظهار کرد: امروز رسالت ما این است که این مسیر معرفتی و علمی را با قوت بیشتری بپیماییم.

حجت الاسلام اصفهانیان با بیان این امروز توقع دوگونه بهره برداری از عرصه هنر با توجه به مسیر تبیین شده پیش رو وجود دارد، عنوان کرد: در وهله نخست هنر به مثابه صیقل دهنده علم و پژوهش بوده که کمبودهای علمی را به پژوهشگر ما نشان می‌دهد و در مرحلۀ دوم، معرفت فراهم شده در این حوزه را نیز در معرض عموم مردم قرار می‌دهد.

وی افزود: در این همایش الگوی پیوند معرفت و هنر را به کمک مؤسسه آموزش عالی فردوس پیاده و به 13 محصول هنری در شاخه‌های نقاشی، صنایع دستی، موسیقی، معماری و گرافیک دست یافتیم و بنا داریم 2 محصول را در اربعین امسال پیاده کنیم.

شایان ذکر است؛ سومین همایش ملّی «از غدیر تا اربعین» از سوی ستاد معرفتی فرهنگی آیات نور، موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین(ع)، موسسه آموزش عالی فردوس و با همکاری دانشگاه فرهنگیان، سازمان بسیج اساتید و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع «آثار الهی و تربیتی جریان اربعین» در موسسه آموزش عالی فردوس شهر مشهد برگزار شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha