پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویری از مرحوم آیت الله اشرفی شاهرودی

حوزه/ مسئولان استان سمنان در پیام‌های جداگانه، درگذشت عالم آیت‌الله مرتضی اشرفی شاهرودی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، در پی درگذشت عالم ربانی آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی مقامات شهرستانی، استانی و کشوری پیامدهای تسلیتی را صادر کردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، امام جمعه، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در پیامی ارتحال عالم ربانی آیت‌الله اشرفی را تسلیت گفتند.

در این پیام مشترک آمده است:

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء

رحلت عالم وارسته و مجاهد خستگی‌ناپذیر و یار صدیق امام و رهبری روحانی جلیل‌القدر حضرت آیه الله اشرفی شاهرودی (قدس سره) که عمر گران‌بهای‌ خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی نمود، موجب تأسف و تأثر وافر گردید، ایشان عالمی ساده‌زیست، نیک‌اندیش و از مبارزان صف اول انقلاب و پشتیبان نظام بودند که در سنگرهای متعدد سیاسی، علمی و فرهنگی و احقاق حقوق حقه مردم ولایتمدار شهرستان شاهرود خدمات فراوانی عرضه داشتند.

آن عالم برجسته که ازجمله علمای معظم و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان به شمار می‌آمدند و سال‌های بسیار کرسی درس خارج فقه را اداره می‌نمودند، عمر مبارک خود را در خدمت به مولا و سرور خود حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواح العالمین له الفداء)، اعلای کلمه الله و ترویج معارف حقه اهل‌البیت (ع) سپری نمود و با نشر و ترویج و تدریس کتب ارزنده فقهی و اصولی که نشان از دقت و امعان نظر و تحقیق عالمانه آن فقید سعید است به حوزه‌های علمیه خدمت فراوان نمودند.

خوشا به سعادت ایشان که در ماه محرم مهمان سفره ملکوتی حضرت سیدالشهدا و اصحاب و انصار آن حضرت شدند.

اینجانبان، درگذشت یار دیرین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و آن عالم ربانی، استاد حوزه علمیه و روحانی مبارز را به محضر مقام معظم رهبری، علمای معزز و طلاب گرامی، ملت شریف و بزرگوار ایران، به‌ویژه مردم شهیدپرور و متدین شهرستان شاهرود و به‌خصوص بیت معزز ایشان و بازماندگان محترم تسلیت عرض نموده به همین مناسبت روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریور مصادف با سوم محرم را عزای عمومی اعلام می‌داریم، از درگاه خداوند متعال برای روح آن مبارز نستوه، علو درجات و برای بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت می‌نماییم.

پیام تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پی درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی

حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پیامی به مناسبت درگذشت عالم ربانی، آیت‌الله اشرفی شاهرودی، نوشت: درگذشت فقیه بزرگوار و عاشق اهل‌بیت عصمت و طهارت حضرت آیت‌الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی خبری دردناک برای حوزه‌های علمیه، عالم تشیع، مردم شهرستان شاهرود و استان سمنان بود که قلوب مردم مؤمن این دیار را جریحه‌دار کرد، این فقیه بزرگوار عمر بابرکت وزندگی زاهدانه خود را صرف تحکیم و ترویج مبانی دین مبین اسلام کرد و سال‌های سال مجاهداتشان در اذهان مردم به یادگار مانده است.

در دیگر بخش این پیام آمده است: مرحوم آیت‌الله اشرفی شاهرودی در تربیت شاگردان متعدد طی سال‌های متمادی در نجف اشرف و شاهرود تلاش فراوان کرد و خدمات شایانش به اسلام ناب محمدی (ص) بر هیچ‌کس پوشیده نیست، همچنین آن مرحوم تلاش‌های مستمری را در راستای توسعه و عمران حوزه علمیه شاهرود صورت داد که خدمات ارزندشان امروز در زمره درخشان‌ترین اقدامات است.

در این پیام می‌خوانیم: تدین و اخلاص در کنار صراحت کلام و حق‌گویی ویژگی‌هایی هستند که از آیت‌الله اشرفی، عالمی ربانی و مردمی می‌سازد که در قلوب همگان جای ویژه دارند، این فقید سعید همچنین در دستگیری از نیازمندان و فقرا یدی طولی داشتند و همراهی مجدانه و مخلصانه ایشان در ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی، چون پدری معنوی برای عموم مردم نقطه عطفی در زندگی بابرکتشان محسوب می‌شود.

در پایان این پیام هم آمده است: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به نمایندگی از تمام زیرمجموعه‌های خود شامل روحانیان و مبلغان اعزامی و مستقر، مداحان و تشکل‌های دینی و مذهبی، مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی، رسانه‌های مکتوب و مجازی، تبیان سمنان و ... درگذشت این عامل ربانی را به حوزه‌های علمیه، علما و روحانیان، عموم مردم استان و ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کند.

پیام تسلیت رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی پیامی درگذشت عالم ربانی آیت‌الله اشرفی شاهرودی را تسلیت گفت.

متن پیام نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة

انالله و اناالیه راجعون

فقدان جانسوز و گداز عالم وارسته آیت‌الله مرتضی اشرفی شاهرودی موجب تألم و تأثر خاطر فراوان گردید. این عالم ربانی که عمر بابرکت خویش را با بهره‌گیری از محضر رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مراجع و آیات عظام در نجف اشرف، صرف تحصیل علم و دین نمود و با تعلیم و تعلم شاگردان متعدد، خدمات فراوانی به جهان اسلام و عالم تشیع ارائه کردند، همواره و در همه حال در مسیر تقوی، ساده‌زیستی، حفظ بیت‌المال و طهارت نفس گام برداشتند و اینجانب به عنوان فرزند کوچکی از شاهوار بزرگ همواره به داشتن چنین پشتوانه معنوی ارزشمندی مفتخر بوده‌ام.

اینجانب در کمال تأسف درگذشت این عالم ربانی و مبارز راستین مسیر انقلاب اسلامی در عرصه علم و ایمان که مجاهدت‌های ایشان همواره در ذهن و دلمان به یادگار خواهد ماند را به رهبر معظم انقلاب (دام عزه)، حوزه‌های علمیه کشور به‌ویژه شهرستان شاهرود و بیت محترم ایشان و مردم فهیم، متدین و ولایتمدار شهرستان‌های شاهرود و میامی تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای ایشان علو درجات و حشر با ائمه‌اطهار (ع) و برای بیت مکرمشان صبری عظیم و اجری جزیل مسئلت دارم.

پیام تسلیت اتاق تبلیغ استان خراسان در پی درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی

اتاق تبلیغ استان خراسان، مرکز هم‌اندیشی تبلیغات دینی و تجمع وعاظ نخبه خراسانی نیز در پیامی این ضایعه را تسلیت گفتند.

در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

استاد فرزانه و عالیقدر حوزه علمیه خراسان

حضرت آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی زیدعزه العالی

درگذشت برادر بزرگوار حضرت عالی، عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی که ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای حوزه علمیه و مردم مؤمن شاهرود است را به امام عصر عج، حوزه علمیه، حضرت عالی و بیت معظم له و عموم مردم مؤمن شاهرود تسلیت گفته از پروردگار متعال علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر جزیل برای حضرت عالی و بازماندگان ایشان مسألت می‌نماییم.

پیام تسلیت شهردار شاهرود در پی درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی

محسن احمدی شهردار شاهرود در پیامی ارتحال آیت‌الله اشرفی شاهرودی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا الله و انا الیه راجعون

رحلت اندوه‌بار عالم ربانی و فقیه عالی‌قدر، حضرت آیت‌الله حاج‌آقا شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی در روزهای سوگواری سالار شهیدان، موجب تأثر و تأسف گردید.

فقدان این روحانی برجسته که خدمات ارزشمندی را در راستای گسترش معارف الهی و ترویج آموزه‌های دینی از خود به یادگار گذاشت، ثلمه ای جبران‌ناپذیر است.

اینجانب درگذشت این عالم جلیل‌القدر را به جامعه روحانیت، مردم فهیم شهرستان شاهرود و بیت معزز آن مرحوم تسلیت عرض نموده، صبر جمیل و علو درجات را برای بازماندگان مسألت دارم.

پیام تسلیت جهاد دانشگاهی استان سمنان در پی درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی

جهاد دانشگاهی استان سمنان با صدور اطلاعیه‌ای رحلت آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی را تسلیت گفت.

متن اطلاعیه جهاد دانشگاهی استان سمنان به این شرح است:

ارتحال جانسوز عالم ربانی و مدرس حوزه‌های علمیه حضرت آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی (رحمت‌الله علیه) که بی‌شک عمر با برکت خود را در راه خدمت به دین مبین اسلام و مردم شریف و ولایتمدار استان سمنان گذراند، موجب تأسف و تألم همه آشنایان و محبان این عالم ربانی شد.

استان سمنان مهد عالمان بزرگ دینی است و مردم دین‌مدار و ولایتمدار این خطه عالم پرور و عالم دوست، زحمات، مجاهدت‌ها و خدمات ارزنده و اثرگذار عالمانی جلیل‌القدر مانند حضرت آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی (ره) را فراموش نخواهند کرد.

این عالم مجاهد که از شاگردان حضرت امام خمینی (ره) بودند و نزد آیات عظام بزرگی همچون آیت‌الله‌العظمی خویی، آیت‌الله‌العظمی میلانی، آیت‌الله آقا شیخ حسین حلی، آیت‌الله‌العظمی سید محمود شاهرودی و...به تلمذ پرداخت، در جریان انقلاب نیز سابقه مبارزاتی زیادی داشته و دارای اجازه اجتهاد از علمای برجسته‌ای همچون آیت‌الله‌العظمی سیستانی، آیت‌الله‌العظمی سید حسن موسوی بجنوردی و آیت‌الله‌العظمی سید عبدالعلی سبزواری و... بودند

ارتحال ملکوتی این عالم جلیل‌القدر در دومین روز از ماه محرم نشان از ارادت خالصانه و دلدادگی ایشان به اهل‌بیت (ع) و خصوصاً حضرت سیدالشهدا (ع) دارد، این فقدان جانگذار را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، جانشین برحق ایشان مقام معظم رهبری، مراجع عظام، علما، فضلا و روحانیون، بیت معظم و مردم مصیبت‌دیده استان سمنان تسلیت عرض نموده و با صلوات به روح پرفتوح این عالم جلیل‌القدر، برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کنیم.

پیام تسلیت دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان در پی درگذشت آیت‌الله اشرفی شاهرودی

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان، با صدور اطلاعیه‌ای رحلت آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی را تسلیت گفت.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

قال رسول الله (ص): موت العالم مصیبة لا تجبر و ثلمة لا تُسدّ و هو نجمٌ طمس. (ترغیب و ترهیب ـ ج 1 ـ ص 105)

وفات عالم مصیبتی است که هرگز جبران نمی‌شود و رخنه‌ای است که پر نمی‌شود و همانا او ستاره‌ای است که ناپدیدشده است.

ارتحال جانسوز عالم وارسته آیت‌الله مرتضی اشرفی شاهرودی مجاهد راستین عرصه علم و ایمان و انقلاب را به محضر امام زمان عج، رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه کشور به‌ویژه حوزه‌های علمیه استان سمنان و شاگردان و بیت محترم ایشان و همچنین به امام جمعه محترم و مردم متدین و ولایتمدار شهرستان شاهرود تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خدای سبحان برای ایشان علو درجات و حشر با ائمه اطهار (ع) و برای بیت مکرم ایشان صبری جمیل و اجری جزیل مسئلت دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha