سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 برنامه تلویزیونی سایه روشن

حوزه/ با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی برنامه تلویزیونی «سایه روشن» با مشارکت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تولید و از شبکه چهارم سیما در حال پخش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این برنامه با هدف تحلیل و بررسی قیام سیدالشهدا(ع) و آیین های مرتبط تهیه شده و محتوای آن به صورت علمی، روشمند و غیر مستقیم به ارائه مباحثی می پردازد.

محتوا و شیوه اجرای برنامه علاوه بر ارتقای سطح آگاهی های مخاطبین در خصوص قیام امام حسین(ع) به سوالات و شبهات موجود در این حوزه پاسخ خواهد داد.

این برنامه با همکاری محتوایی و اجرایی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و به پیشنهاد رییس شبکه چهارم صدا و سیما در سیزده برنامه تولید شده و از شب اول ماه محرم در ساعت 23 پخش خواهد شد.

باز پخش این برنامه روز بعد ساعت 18 خواهد بود و مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی علیرغم فرصت کوتاهی که برای سامان دهی محتوایی این برنامه در اختیار داشت، پس از رصد، گونه شناسی، بازخوانی و تدوین شبهات پرتکرار در خصوص قیام سید الشهدا(ع) و آیین های مرتبط از آرشیو سوالات داخلی و برخی از مراکز دیگر، موضوعاتی را بر اساس اولویت اهمیت و پرتکرار بودن، استخراج نموده و محتوایی را به صورت برنامه ای گفتگویی تنظیم نمود.

شناسایی کارشناسان مرتبط در هر یک از این موضوعات، ارسال اطلاعات اختصاصی هر موضوع و در مواردی برگزاری جلسات توجیهی با کارشناس و مجری کارشناس برنامه، از دیگر مراحل محتوا سازی برای این برنامه بوده است.

در این برنامه پس از ارائه گفتگویی تخصصی از سوی کارشناسان این مرکز با هدف تشریح ابعاد و پیامدهای موضوع هر برنامه، به طرح تفصیلی موضوع از سوی کارشناس برنامه پرداخته شده و در پایان برخی از کتب و آثار مرتبط با موضوع معرفی خواهند شد.

در این برنامه 20 نفر از کارشناسان با سابقه مرکز، مشارکت داشته و محتوای ارائه شده به صورت مستمر با نظارت کارشناسان مرکز ملی تولید شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha