جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه حضرت زینب کبری یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در توصیه ای به ورودی های جدید مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد تصمیم به ازدواج و انتخاب شغل مناسب را در سرنوشت طلاب تأثیرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در جمع ورودی های تنها مدرسه اختصاصی ورودی های سیکل به حوزه خواهران ضمن خیر مقدم به طلاب اظهار کرد: انسان چند تصمیم مهم و سرنوشت ساز در زندگی خود می گیرد که اولین تصمیم «انتخاب شغل» است.

وی افزود: یک طلبه باید در زندگی  یک برنامه 30ساله  داشته باشد و با هدف و برنامه ریزی زندگی کند که تا آخر عمر انسان تأثیرگذار است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: تصمیم ازدواج را اثر گذار در  سعادت دنیا و آخرت عنوان کرد و گفت: اگر کسی با دین، ولایت و اهل بیت(علیهم السلام) سر و کار نداشته باشد ، زندگی دنیا و آخرت  او  رو به ضلالت و گمراهی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی بیان کرد: پیامبر اسلام می فرماید اگر می خواهی در مسیری قرار بگیری اولاَ یا عالم باش، و یا طالب علم باشو یا جزء دوست داران علم و عالم باش و در قسم چهارم فرمودند مواظب باش که دشمنِ علم و عالم نباشی که همین دشمنی، تو را هلاک خواهد کرد.

وی با اشاره به وقایعی از تاریخ اسلام و آزار و اذیت زبانی  بعضی از دشمنان گفت: ممکن است در طول دوران طلبگی برخی افراد جاهل به شما نسبت های زشت بدهند و باعث ناراحتی، دلسردی و دورشدن شما از هدف و مسیر ولایت شوند که لازم است در این مسیر ثابت قدم بمانید و خداوند را ملاک کارتان قرار دهید واینکه خدا از ما چه می خواهد و وظیفه ما چیست؟

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد : یکی از دغدغه های زندگی انسان ها، تأمین نیاز های مادی و  زندگی قابل قبول و آبرومند است  و باید به این نکته یقین داشت که خداوند رزق و روزی بندگان خود را برایشان مقدّر کرده است و با توکل بر خدا و بدون چشم داشت در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی تلاش کرد.

حجت الاسلام کارگر افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در این زمینه فرمود: «أنّ الله تعالی قَد تَکَفَّلَ لطالبِ العِلمِ بِرزقِهِ خَاصّه عمّا ضَمِنَه لِغیرِهِ»به درستي كه خداي تعالي رزق و روزي اهل علم را به طور خاصّ و ویژه متكفّل شده است ولي براي غير اهل علم، رزق و روزي آنها را ضمانت كرده است و همچنین پیامبر گرامی اسلام(ص)در جای دیگر فرمودند: «من تفقّه فی دین اللَّه کفاه اللَّه همّه و رزقه من حیث لا یحتسب»هر که دین خدا را فرا گیرد، خدا اندوهش را برطرف می کند و از آنجا که گمان نمی برد به او روزی می دهد.

وی به طلاب توصیه نمود: در مسیر طلبگی  تنها به درس خواندن اکتفا نکنید، تهذیب و خودسازی باید  از اولویت های طلاب باشد و باید به گونه ای رفتار شود که با حضور خود در مجالس، اثرگذار و مانع انجام گناه باشید و این  مهم با خلوص نیت و قربة الی الله انجام دادن کارها میسّر می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان در بخش پایانی سخنانش و با توجه به آغاز ماه محرم و فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین(ع) و یاران باوفایشان اظهار کرد:  بررسی علت و هدف از قیام امام حسین(ع) در اولویت های عزاداری این ماه برای  شما طلاب است  و با  توسل جستن به آن حضرت و اهل بیت طاهرینش در همه لحظات زندگی تقوای الهی را رعایت کنید و با پشتکاردر کار و تحصیل برای علمی که آموخته اید  و می آموزید ، حرمت قائل شوید و در این مسیر تواضع و فروتنی را سر لوحه کار خود قرار دهید.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha