پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) بیجار گفت: مطالعه کتبی همانند نهج البلاغه و آثار شهید مطهری نقش بسیار مهمی در آینده علمی طلاب خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: امروز نقش حوزه های علمیه و روحانیون و طلاب نسبت به سالهای قبل سنگین تر و مهمتر شده، لذا همه شما باید در طول تحصیل به خوبی درس بخوانید و بتوانید یک مبلغ و شخصیت دینی مورد نیاز برای اجتماع باشید.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار گفت: طلاب نباید تنها به مطالعه کتب درسی خود اکتفا کنند، بلکه باید کتاب های غیردرسی بسیاری را مورد مطالعه و تحقیق قرار دهند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه مطالعه کتبی همانند نهج البلاغه و آثار شهید مطهری نقش بسیار مهمی در آینده علمی طلاب خواهد داشت، افزود: الحمدالله در حال حاضر کتب اسلامی بسیاری در دسترس طلبه ها و طالبان علوم دینی می باشد، لذا باید گفت که مطالعه کتاب هایی همانند نهج البلاغه نقش بسیار مهمی در ارتقا سطح فکری و حتی تهذیب طلاب دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز شبهات بسیاری علیه نهضت عاشورا توسط دشمنان دین اسلام در سطوح مختلف جامعه مسلمانان در حال نشر است، گفت: اگر طلبه ای می خواهد که در برابر این شبهات توانایی مقابله علمی و حتی رد علمی نظریه های مطرود و غیردینی داشته باشد، بی شک نیازمند مطالعه آثار شهید مطهری می باشد.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: یکی دیگر از موارد مهم که باید آن را نصب العین خود قرار دهیم، ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می باشد، البته طلاب عزیز باید توجه داشته باشند که انجام این فریضه مختص به یک نفر یا یک زمان و یا مکان خاص نمی باشد و این فریضه از واجبات عینی است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار گفت: لذا طلاب گرامی باید فرصت سربازی امام زمان(عج) را به خوبی بدانند و از آن به بهترین نحو ممکن برای نشر و توسعه دین اسلام در جامعه و جهان استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha