جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هیات

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: ۳۶۵ مبلغ و مبلغه در هیات های مذهبی استان کردستان در ایام محرم فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار داشت: ایام ماه محرم بهترین فرصت برای آشنایی بیشتر با سیره اهل بیت علیهم السلام و سبک زندگی اسلامی است در این راستا ما باید بهترین استفاده را از این فرصت ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان برنامه های بسیاری در دهه محرم دارد از این برنامه ها می توان به اقامه عزای حسینی در 610 هیات مذهبی در استان کردستان اشاره کرد.

کارشناس دینی  ادامه داد: همچنین در این ایام۲۴۰ مراسم دسته‌روی در سطح شهر و روستاهای استان انجام خواهد شد.

وی به همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی اشاره داشت و گفت: در کردستان بیش از 32 همایش شیرخوارگان حسینی در سطح شهر و روستاهای استان فردا جمعه برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: یکی دیگر از برنامه های مذهبی در ایام، تجمیع عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای است، براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۵۹۱ مداح استان کردستان در این ایام کار مداحی مراسم‌های عزاداری را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: ۱۱۰ مربی قرآن در ایام محرم به فعالیت می‌پردازند و ۵۰ هیئت مذهبی خانه‌های قرآن شهری استان در این ایام فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در حدود ۳۶۵ مبلغ  خواهر و برادر در هیئات مذهبی استان کردستان در ایام محرم فعالیت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری 18 محفل قرآنی در هیات های مذهبی برادران اهل سنت استان کردستان، گفت: در ایام محرم ۳۲۰ روضه خانگی توسط مسئولان هیات های مذهبی استان، فعالیت ۷۵ گروه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور عموم مردم، فعالیت ۱۵ اکیپ بازرسی ویژه محرم با حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان و فعالیت ۳۰ بازرس شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان استان انجام می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: برگزاری چهار همایش پرچمداران بصیرت ویژه هیئات مذهبی، برگزاری چهار همایش طلایه‌داران تبلیغ ویژه مبلغان و برگزاری چهار گردهمایی ویژه مسئولان هیات های مذهبی استان از جمله برنامه‌های اجرایی قبل از محرم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha