جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موکب عزاداری سمنانی‌ها در آتش سوخت

حوزه/ رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: آتش‌سوزی در یکی از موکب‌های عزاداری در میدان امام علی (ع) سمنان با حضور تیم‌های آتش‌نشانی مهار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان، سعید اسماعیل‌پور از اعزام یک دستگاه خودرو به همراه چهار نفر آتش‌نشان از ایستگاه شماره یک سازمان آتش‌نشانی برای امدادرسانی در حادثه حریق در سمنان خبر داد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان عنوان کرد: این حادثه در ساعت 8:25 صبح امروز به سامانه 125 اعلام شد و گروه در کمترین زمان ممکن با حضور در محل و انجام اقدامات اولیه شروع به عملیات کردند.

وی تشریح کرد: مأموران اعزامی بلافاصله پس از رسیدن مشاهده کردند که حریق موکب عزاداری امام حسین(ع) که در ضلع جنوبی میدان امام علی(ع) توسط یکی از هیئت‌ها برپاشده بود، به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و قرار دادن مواد قابل اشتعال در مجاورت سماور و نزدیک بودن این وسایل به دیواره‌های پارچه‌ای این موکب و رسیدن بیش‌ازحد گرما آتش‌سوزی اتفاق افتاده است.

اسماعیل‌پور بیان داشت: آتش به علت نوع پوشش این موکب به‌طور گسترده و در کمترین زمان ممکن کل محیط را در برگرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی بلافاصله به‌وسیله یک‌بند شیلنگ آب‌رسانی، حریق را به‌طور کامل مهار و با جداسازی مواد سوختنی و ... محیط را امن کرده و با دادن توصیه‌های ایمنی به کار خود پایان دادند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: با توجه به ایام عزاداری سرو و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و برپایی هیئت‌ها و موکب‌های عزاداری در سطح شهر و با تأکید بر اینکه تلاش آتش‌نشانی ارتقای ایمنی اماکن عزاداری و سلامت عزاداران حسینی است، تأکید کرد: سازمان آتش‌نشانی آمادگی خود را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی با رویکرد ایمنی و مقابله با حریق برای همه هیئت‌ها و مساجد و ... را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha