پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیرخوارگان حسینی

حوزه/ آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی، در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا به خصوص مقام حضرت علی اصغر(ع)، که هر ساله در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و... در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد.

این همایش از سالهای آغازین دهه هشتاد در تهران آغار شد و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت، با گسترش همایش ها و مجالس، و همچنین دامن‌گیر شدن آن در سراسر جهان، مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) تشکیل شد.

حسن مالکی، نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی امسال در ۵ هزار و ۵۰۰ نقطه از ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار می شود، گفت: این مراسم در روز جمعه مصادف با چهارم محرم الحرام، در بیش از ۱۵۰ نقطه از خراسان جنوبی نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: بیان مظلومیت و گویاترین سند مظلومیت حضرت امام حسین(ع) و بیعت مادران با آرمان‌های شهدای کربلا، از اهداف برگزاری این همایش می باشد.

نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: از سال 85 جلسات مختلفی برای شیرخوارگان حسینی به صورت خودجوش برگزار می‌شد اما از سال 95 نمایندگی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان تشکیل شد، که امروز به موفقیت های بسیاری در این زیمنه دست یافته ایم.

مالکی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی امسال در مرکز استان در سه نقطه برگزار می‌شود، ادامه داد: این مراسم از ساعت 9 صبح به صورت همزمان در مصلی المهدی(عج)، آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) و سالن شهیدین قاسمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه لباس شیرخوارگان حسینی به صورت رایگان قبل از آغاز مراسم بین مادران توزیع می‌شود، ادامه داد: امسال به همت خیران کارگاه دوخت لباس برای مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان راه‌اندازی شد و لباس‌ها توسط بانوان خیّر دوخته و بسته بندی شده است.

نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی از آماده شدن 10 هزار دست لباس برای همایش شیرخوارگان حسینی در استان خبر داد و ابراز داشت: برای رفاه حال شهروندان بیرجندی، با هماهنگی سازمان اتوبسرانی تعدادی از اتوبوس‌ها در میدان آزادی و میدان ابوذر به سمت محل مراسم در مصلی المهدی(عج) آماده حرکت خواهند بود.

مالکی در پایان با اشاره به نذر تهیه لباس، گفت: برخی از هم‌استانی‌ها نذری دارند مبنی بر اینکه تعدادی از لباس شیرخوارگان حسینی را تهیه کنند از این رو همکاران ما در مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در استان این آمادگی را دارند که به نیابت از شهروندان این لباس را تهیه و در بین خواهران شرکت کننده توزیع کنند.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha