جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در چهار دهه اخیر با الگو قرار دادن آرمان های حسینی در برابر توطئه های دشمنان ایستاد، گفت: امروز نیز رمز بقا و ماندگاری این نظام اسلامی در گرو بهره گیری از فرهنگ عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران ظهر امروز در مراسم عزاداری ماه محرم در بابل‌‌کنار با بیان این که هر آنچه که جلوه الهی داشته باشد باقی است، گفت: نهضت امام حسین(ع) چون برای رضای خدابود باقی ماند و این یکی از رموز این قیام است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به عوامل ماندگاری قیام حسینی اشاره کرد و افزود: یکی از این عوامل عامل اعتقادی یعنی توحید در عقیده و عمل امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که حرکت امام حسین(ع) همگام با فطرت انسان است، گفت: شهادت، مظلومیت او و حرکت و خانواده او و ظلم و ستمی که به ایشان و خانواده او روا داشتند انسان وقتی نگاه می کند می فهمد فطرت انسان نیز همین گونه است حرکت برای خدا وحرکت برای رضای خدا در تنهایی و غربت در جاودانگی کربلا تاثیر داشت .

استاد حوزه علمیه مازندران، اخلاق و آزادگی را از دیگر عوامل ماندگاری قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: ایشان می فر مودند، مرگ با عزت بهتر از زندگی در خواری است و هر کسی این را می شنود عشق می ورزد.

وی در ادامه سخنان خود، غیرت دینی امام حسین(ع) را از دیگر عوامل ماندگاری نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: غیرت دینی سید و سالار شهیدان اجازه نداد تا دین خدا در خطر بیفتد .

حجت الاسلام بابائیان در ادامه سخنان خود از عزت مندی به عنوان دیگر عامل ماندگاری قیام عاشورا یاد کرد و افزود: ما باید در ایام سالروز شهادت امام حسین(ع) رشادت، عزت، آزادگی و شجاعت را در ذهن ها تداعی کنیم و بیان کنیم که امام حسین (ع) الگوی بشریت در هدایت آنها تا قیامت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران منبعث از قیام امام حسین(ع) بود، خاطرنشان کرد: الگوگیری بسیاری ز شخصیت های بزرگ جهان از امام حسین(ع) رمز جاودانگی این قیام است .

وی، عمل به تکلیف را نیز از دیگر عوامل ماندگاری قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: امام هم می دانست که با 72 نفر در برابر لشکر دشمن نمی شد ایستادگی کرد اما ایشان فرمودند ما مأمور به تکلیف هستیم و امروز بعد از چند هزار سال نتیجه آن سخنان مهم را که موجب پر فروغ تر شدن قیام امام حسین(ع) شده را می بینیم.

حجت الاسلام بابائیان در ادامه سخنان خود به اجتماع عظیم امت اسلامی در اربعین هر سال اشاره کرد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی هر سال نمایش عزت و اقتدار امت اسلامی است که موجب حیرت جهانیان می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز فرهنگ حسینی در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: توطئه دشمنان و بدخواهان اسلام و اهل بیت(ع) نمی تواند مانع از گسترش فرهنگ ناب حسینی در جهان شود.

وی با بیان این که امام حسین(ع) راه عزت و آزادی را به ملت های جهان نشان داد، تصریح کرد: امروز پیروزی در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه دین، تنها با بهره گیری از فرهنگ ناب عاشورایی محقق می شود.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در چهار دهه اخیر با الگوی قرار دادن آرمان های حسینی در برابر توطئه های دشمنان ایستاد، بیان داشت: امروز نیز رمز بقا و ماندگاری این نظام اسلامی در گرو بهره گیری از فرهنگ عاشورا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha