پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آذربایجان شرقی

حوزه/ چهاردهمین نشست مدیران نهادهای حوزوی استان با تشریح آخرین اقدامات کمیته صیانت از حوزه علمیه آذربایجان ‌شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، چهاردهمین نشست مدیران نهادهای حوزوی آذربایجان‌ شرقی، با حضور مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران آذربایجان ‌شرقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و مدیر حوزه علمیه تبریز و دیگر نهادهای متولی امور روحانیت با هدف بررسی مشکلات معیشتی طلاب و روحانیان مدارس علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام فرجی دادستان دادسرای ویژه روحانیت استان آذربایجان شرقی، به ارایه گزارشی از جلسات کمیته صیانت از حوزه علمیه آذربایجان شرقی، گفت: نهادهای حوزوی باید برای رفع مشکلات موجود همکاری مشترکی با هم داشته باشند.

وی بر ضرورت پیشگیری تاکید و خاطرنشان کرد: باید در راستای ارتقای دانش حقوقی و قضایی طلاب و روحانیان استان حرکت کرد، چرا که هزینه پیشگیری، کمتر از وقوع جرائم است.

همچنین حجت الاسلام سیدابوالفضل موسوی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فصل تابستان، تصریح کرد: برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و دوره‌ ها و کارگاه‌ های آموزشی با موضوعات مختلف از جمله برنامه‌ های اجرا شده است.

بنابر این گزارش، تاسیس فروشگاه کالاهای مصرفی ویژه روحانیان و طلاب استان و انعقاد قرارداد با تعاونی‌ های معتبر در استان از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود که اعضای شورا ضمن بررسی پیشنهادهای طرح شده، با اصل موضوع موافقت کرده و مقرر شد این موضوع در جلسات بعدی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha