پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ آیت‌الله خاتمی در حرم رضوی با بیان اینکه افراد حق‌گریز تحت تأثیر امواج و جوسازی‌ها هستند، گفت: «آمدنیوز» رسانه جاسوس آمریکا و اسرائیل که از سوی بهائی‌ها حمایت مالی می‌شود، کارش جوسازی و ایجاد موج است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد خاتمی، پنجشنبه شب در سلسله برنامه‌های تبلیغی مذهبی حرم مطهر امام رضا(ع) ویژه دهه اول محرم با اشاره مواضع در برابر باطل عنوان کرد: سکوت در برابر گناه و معصیت بی‌طرفی است، آنجا که حق مشخص است نباید بی‌طرف بود، وقتی حق از باطل روشن است طرفداری از باطل یا سکوت در برابر آن گناه است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: در فتنه سال 88 عده‌ای طرفدار هر دو حزب بودند؛ در حالی‌که یک طرف در اردوگاهش اوباما، وزیرخارجه آمریکا و صهیونیست‌ها و طرف دیگر ولایت و مردم ولایی بودند.

خیز دنیای استکبار برای براندازی نظام اسلامی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ما بر این باوریم که جبهه حق در عصر حاضر فقط و فقط جبهه ولایت است، این باور را امام راحل به ما داد؛ ما ولی‌فقیه را تنها رهبر سیاسی نمی‌دانیم جانشین عام امام زمان(عج) می دانیم.

وی با اشاره به این فراز زیارت عاشورا «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عاد لمن عاداکم» اظهار کرد: در عصر حاضر نیز، هم اردوگاه سیدالشهدا(ع) هم اردوگاه یزید وجود دارد در شرایطی که دنیای استکبار برای براندازی نظام اسلامی خیز برداشته است عاشوراییان به فضل خدا دشمن را ناکام خواهند گذاشت، در جبهه حسین(ع) بودن، درس امروزِ مکتب سالار شهیدان اباعبدالله(ع) است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی با وجود اینکه حق را می‌شناسند، از حق جانبداری نمی‌کنند، عنوان کرد: این افراد تحت تأثیر موج و جو باطل هستند یا تحت تأثیر نسبت‌های خانوادگی؛ درحالی‌که علاقه‌ها‌ی عاطفی باید مغلوب علایق دینی باشد و سومین عامل دوستان فاسد است.

وی افزود: برخی با تکرار مکرر یک دروغ به طوری که حتی دروغ‌سازان هم باورشان می‌شود، در جامعه جوسازی و ایجاد موج می‌کنند عاشوراییان تحت تأثیر امواج فاسد نیستند اگر بودند کربلا نمی‌رفتند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به جوانان با اشاره به اینکه شما امروز بیش از افراد میانسال و قدیمی از فضای مجازی استفاده می کنید، گفت: فضای مجازی آلوده امروز ابزار جنگ رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی ماست؛ «آمدنیوز» رسانه جاسوس آمریکا و اسرائیل که از سوی بهائی‌ها حمایت مالی می‌شود، کارش جوسازی است به طور مثال تجمع 10 تا 12 نفری را هزاران نفر عنوان می‌کند که فلان شعار را سر می‌دادند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: حتی اگر موج باطل هواداران حداکثری داشته باشد، نباید از آن پیروی کرد بلکه باید دید حق کجاست و در جبهه حق سنگرسازی کرد.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر این‌که هر مطلبی راکه در فضای مجازی منشتر می‌شود نباید باور کرد، متذکر شد: خبرهایی که شبکه ماهواره‌ای یا فضای مجازی آلوده می‌گوید که واقعیت ندارد و نباید پذیرفت مگر با تحقیق صحت آن مشخص شود.

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha