جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حوزه/ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز از هر زمان دیگری قدرتمند و قوی‌تر شده است، گفت: پیشرفت‌های چشمگیر نظام موجب «ناامیدی» دشمنان شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سردار حسین سلامی، پنجشنبه‌شب در یادواره سرداران و 230 شهید شهرستان مهدی‌شهر که با حضور گسترده طلاب و روحانیون، اصناف، بسیجیان، مدیران، ورزشکاران، عشایر، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا در جامعه، اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا در جامعه یک تجدیدعهد و پیمانی با آرمان‌های امام حسین(ع)، آرمان‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهیدان انقلاب اسلامی همچون ستاره‌ای درخشان در جامعه می‌درخشند، تصریح کرد: این منطق حق است که شهیدان زنده هستند و نزد خداوند متعال روزی می‌خورند.

وی با بیان اینکه حضور در یادواره‌های شهدا دعوت خود شهیدان است، افزود: در آستانه عاشورای حسینی قرار داریم و ما واقعه‌ای به سهمگینی و عظمت عاشورا در طول تاریخ نداریم و عاشورای حسینی به‌عنوان یک واقعه و حقیقت همیشه جاری در طول تاریخ است.

سردار سلامی با بیان این مطلب که باوجوداینکه رخداد عاشورای حسینی کوتاه بود اما در جریان تاریخ به خواست خداوند متعال هویت دارد، خاطرنشان کرد: عاشورای حسینی ثابت کرد که در طول تاریخ اگر کاری برای رضایت خداوند متعال شکل بگیرد همیشه ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما همیشه با عاشورا زندگی می‌کنیم و جلوه‌های روحی عاشورا همواره در زندگی ما جاری است و فرهنگ عاشورا در زندگی همه مردم متجلی است و مردم ایران اسلامی هیچ‌گاه این واقعه که مظهر جوانمردی است را فراموش نخواهند کرد، گفت: امروز وقتی دشمن ما را تهدید می‌کند با الگوگیری از عاشورا جلوی دشمنان ایستادگی می‌کنیم و وقتی سختی و مصیبتی به ما می‌رسید با الگوگیری از حضرت زینب(س) مصائب و مشکلات برای ما آسان می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام حسین(ع) دل‌های زیادی را تسخیر کرده است، تأکید کرد: ما از جریان عاشورای حسینی یاد گرفته‌ایم که هیچ بهانه‌ای برای ترک میدان جهان علیه دشمنان هرچند تعداد بیشتر وجود ندارد و از عاشورا درس گرفته‌ایم که اگر بر حق باشیم هرچند به تعداد قلیل، در نهایت پیروزی از آن ماست و از عاشورا یاد گرفتیم نباید در مقابل دشمنان زانو بزنیم و باید با عزت و سربلندی پای اعتقادمان بمانیم.

وی با اشاره به اینکه عاشورای حسینی زنده و حجتی بزرگ است که خداوند متعال در مقابل دیدگان ما قرار داده است، گفت: اگر عاشورای حسینی نبود اسلام دوام پیدا نمی‌کرد و امام حسین(ع) بهایی بود که خداوند متعال برای بقای اسلام پرداخت.

سردار سلامی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا تجدیدعهد و پیمانی با امام حسین(ع) است، افزود: واقعه عاشورا امروز نیز در حال تکرار است اما نه به آن شکل و شمایل ولی با همان صورت‌بندی جریان حق و باطل؛ امروز نائب امام زمان(عج) و امام مسلمین در مرکز و قطب انقلاب اسلامی در برابر مستکبران عالم ایستاده است و همان جریان حق و باطل صف‌آرایی کرده‌اند و مردم ولایی ایران اکنون حق و باطل را تشخیص می‌دهند و این راز سعادت و عزت ماست.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و اخلاص و هدایت‌های الهی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌درخشد، تصریح کرد: شهدا در انقلاب اسلامی ضامن عزت ما هستند و ما امروز هر چه داریم متعلق به آنان است و امنیت امروز کشور نیز مدیون خون شهیدان انقلاب اسلامی است و شهدا زینت انقلاب اسلامی هستند و پس از چند دهه از شهادت این عزیزان، بازهم آحاد جامعه پای ارزش‌های این نظام ایستاده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استخوان‌های شهید ضامن هویت، منزلت، شأن، شرافت و عزت ما در انقلاب اسلامی است، بیان کرد: هر چه داریم متعلق به شهیدان است که اگر این‌ها نبودند امروز در این سطح و جایگاه در انقلاب اسلامی قرار نداشتیم و شهدا باعث شدند کافران از مناطق اسلامی دور شوند و این عزیزان جان‌برکف، مردم سوریه و عراق را از خشونت داعشیان ملعون و استکبار جهانی نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه جهاد رمز نجات مسلمین است، گفت: خداوند متعال با صابران است و صبر و تقوا عامل نزول نصرت‌های الهی است و در طول 40 سال انقلاب اسلامی همراهی مردم و هدایت‌های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دشمنان این انقلاب را آشکارا شکست داده است.

سردار سلامی با بیان اینکه با پیشرفت روزافزون انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف نظیر موشکی، علم و فناوری و... آمریکا مأیوس شده و خود را شکست‌خورده می‌بیند، افزود: امروز به‌واسطه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط مختلف جهان مردم به انقلاب اسلامی، آرمان‌های انقلاب و امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در 40 سال انقلاب اسلامی هر کاری را که می‌توانسته علیه این انقلاب انجام دهد، انجام داده است اما امروز دیگر رو به افول و زوال است و با مقاومت مردم در 40 سال گذشته، توطئه‌های استکبار جهانی خنثی شد و با اتحاد آحاد جامعه، آمریکا به‌تمام‌معنا منزوی شد، عنوان کرد: نیروهای نظامی آمریکا دیگر قادر به جنگ زمینی و اقتصاد آمریکا دیگر قادر به حمایت از جنگ نیستند و در هشت سال دفاع مقدس، آمریکا جنگ بزرگ جهانی علیه ملت ایران برنامه‌ریزی کرد که با رشادت‌های مردم، ایالات‌متحده در این طرح شکست خورد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که امروز هیچ کشوری حاضر نیست تا با آمریکایی‌ها متحد شود و علیه ما اقدام نظامی انجام دهد و هیچ نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد و گزینه جنگ علیه ملت ایران منتفی است چراکه هیچ کشوری حاضر نیست با ایالات‌متحده متحد شود این در حالی است که رفتار آمریکایی‌ها را رصد می‌کنیم و این کشور در ابعاد گوناگون شرایط جنگ را ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی از هر زمان دیگری قدرتمند و قوی‌تر شده است، ادامه داد: برخی شاید تصور کنند که اگر با آمریکا رابطه داشته باشیم و تسلیم شویم دیگر مشکلی وجود ندارد درصورتی‌که قبل از انقلاب اسلامی، کشور ایران وابسته به آمریکا بود اما عزت و استقلال و شرافتی در آن دوران وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در آخرین تلاش‌های دشمن برای نبرد با انقلاب اسلامی قرار داریم، تصریح کرد: باید ایستادگی کرد و صبر کنیم تا در این میدان هم پیروز باشیم، گرانی وجود دارد و مردم در سختی‌ها و مشقت‌هایی قرار دارند اما با ایمان و توکل بر خداوند متعال بر سختی‌ها و مشقت‌های امروز کشور پیروز می‌شویم و مردم ما بسیار صبور هستند و با وجود فشارهای استکبار جهانی، ملت ایران پای ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و ملت ایران همواره در میدان بوده است و هرگز انقلاب اسلامی و نظام شکوهمند خود را به مشکلات نمی‌فروشد، مشکلاتی در کشور امروز وجود دارد اما مردم جهاد و مقاومت را به دلار و ارز ترجیح می‌دهند.

سردار سلامی با بیان اینکه مردم هرگز عزت خود را خدشه‌دار نمی‌کنند و برابر یاوه‌گویی‌های دشمنان می‌ایستند، گفت: مردم در انقلاب اسلامی همواره با درک بالایی از شرایط کشورشان و اوضاع بین‌الملل در میدان حاضر بوده‌اند و ایستادگی مقابل توطئه‌های دشمنان برای مردم ما اولویت مهمی است.

وی با اشاره به اینکه ملت ما جهاد و مقاومت را به دلار ترجیح می‌دهند و با درک و ایستادگی در مقابل توطئه دشمنان، عزت خود را در برابر یاوه‌گویی دشمنان حفظ می‌کند، تصریح کرد: در چند روز گذشته شاهد بودیم که بار دیگر اقتدار فرزندان ملت ایران به نمایش درآمد و موشک‌های سپاه پاسداران علیه دشمنان ملت به پرواز درآمدند که واکنش‌های مختلفی را نیز به همراه داشت و اگر دشمنان بخواهند اقدامی علیه امنیت ملی ما انجام دهند، با خاک یکسان می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha