جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زاده

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مساله امنیت فقط مخصوص دنیا نیست، بلکه امنیت آدمی زمانی حاصل می شود که امنیت ابدی او آسیبی نبیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی شب گذشته در سلسله نشست های درس های انسانی نهضت اباعبدالله حسین(ع) که در ساختمان کمیسیون حقوق بشر اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به هدف اصلی امام حسین(ع) در کربلا، ابراز داشت: امام حسین(ع) برای حفظ امنیت اسلام و مسلمین پا به عرصه مبارزه با کفار زمان خود گذاشت.

وی تصریح کرد: برای قیام امام حسین(ع) می تواند سه هدف ترسیم کرد، نخست تشکیل حکومت اسلامی، دوم اصلاح جامعه آن زمان و سوم حفظ اسلام ناب و امنیت مسلمانان در پرتو این دین الهی.

این پژوهشگر حوزوی ابراز داشت: با توجه به اینکه امکان تشکیل حکومت اسلامی در آن زمان وجود نداشته و همچنین امام حسین(ع) از وضعیت مردم آن زمان خبر داشتند فقط برای اسلام و امنیت مسلمین در پرتوی این دین در کربلا حاضر شدند.

وی در ادامه با اشاره به عاقبت مردم زمان یزید اظهار داشت: مردم آن زمان فکر می کردند که با پیوستن به لشکر یزید می توانند به امنیت برسند اما از این مساله غافل بودند که یزیدی که با خدای خود هیچ پیمانی ندارد چگونه بر سر عهد و پیمان خود می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت: حر در مرحله نخست خواست اسب خود را به تنهایی به امام حسین(ع) هدیه دهد و امام مال به تنهایی را از او نپذیرفت.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه افزود: خیلی ها فکر می کنند که با مال اندکی به اسلام کمک کرده و طلب کارانه حرف می زنند و این در حالی است که اسلام سرباز جان بر کف می خواهد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شهید مطهری(ره) می فرماید عده ای به اشتباه می گویند امام حسین(ع) شهید شد تا مردم به بهشت بروند، آری اگر فرض کنیم مردم با شهادت امام حسین(ع) و بدون هیچ عملی به بهشت بروند این مساله اشتباه است؛ اما اگر تصور کردیم که امام حسین(ع) قیام کرد تا اسلام ناب به دست ما برسد این جمله، کلامی صحیح و نافذ است.

وی در پایان گفت: مساله امنیت فقط مخصوص دنیا نیست، بلکه امنیت آدمی زمانی حاصل می شود که امنیت ابدی او آسیبی نبیند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha