پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان/محرم

حوزه/خانم حسینی واعظ گفت: اگر جامعه زمان امام حسین(ع)، قوه تنبه، استنتاج و عبرت گیری داشتند، هرگز فرزند رسول خدا(ص) را به شهادت نمی رساندند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان،  مراسم عزاداری امام حسین(ع) با حضور کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد.

در این مراسم، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ گفت: جان‌های تشنه معارف اهل بیت(علیهم السلام) و امام حسین(ع) پس از قرن‌ها همچنان شیفته پیام کربلاست.

وی با بیان این که روایات بسیاری در خصوص ثواب برگزاری و حضور در مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) وجود دارد، خاطرنشان کرد: در روایات و سيره حضرات معصومين(علیهم السلام) تأکيد فراواني بر عزاداري‌ حضرت شده است زیرا عزاداری امام حسین(ع) رمز بقاء تشيّع است.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان در بیان تأثیر قیام امام حسین(ع) ابراز کرد: تاثیر این قیام به قدری ژرف و گسترده است که گذشت زمان، نه تنها آن را به فراموشی نسپرده، بلکه اهل علم و حقیقت به عظمت آن پی برده و تاثیر آن را حتی در خارج از جهان اسلام مورد توجه قرار داده اند.

حسینی واعظ با بیان این که روحیه فداکاری و ظلم ستیزی امام حسین(ع) جهالت جامعة اسلامی را از بین برد، توضیح داد: مهم ترین علت گرویدن مردم به امویان، جهالت مردم بود؛ از طرفی هدف مبارزاتی امام حسین(ع)، اصولی و کلی بود؛ در حقیقت امام حسین با ظلم و جهل مبارزه کرد، چنان که در زیارت اربعین می خوانیم؛ «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَك َمن الْجَهَالَةِ و حَيرةِ الضَّلَالَة...»
وی با اشاره به این روایت سیدالشهدا(ع) «ارجعوا الی عقولکم»، گفت: اگر جامعه زمان امام حسین(ع)، قوه تنبه، استنتاج و عبرت گیری داشته و جنایت های ابوسفیان و معاویه و زیاد در کوفه  و خاندان اموی را فراموش نمی کردند، هرگز فرزند رسول خدا را به شهادت نمی رساندند؛ مردمی که با نیت قربت الی الله به اهل بیت پیامبر تعرض کردند.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان ادامه داد: تعدادی از افرادی که در مقابل حجت خدا ایستادند، آگاهانه عمل می کردند، ولی با چهره اسلامی باعث شدند عده ای از مسلمانان از عقل وخرد استفاده نمی کردند و بدون اندیشه از آنان پیروی کردند.

حسینی واعظ در پایان به وظایف مبلغین، اساتید و طلاب حوزه های علمیه در این ایام اشاره کرد و گفت: در این ماه که ماه آگاهی دادن به افکار مردم جامعه است، باید جامعه را به سمت هدایت نمود تا بتوانند حملات دشمنان خرد و اندیشه و آزادگی را دفع نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha