پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تغذیه در اسلام/علی آباد کتول

حوزه/ خانم نادرخانی گفت: اسلام درباره مصرف معقول تغذیه توصیه های بسیاری نموده که زهد، قناعت، قوام و اعتدال از آن جمله است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم طاهره نادرخانی، در جمع سرگروه های صالحین در مدرسه علمیه شهیده بنت الهدی علی آباد کتول، گفت: در آموزه های اسلامی درباره مصرف تغذیه سالم، بحث های زیادی شده است، اما شرط اساسی در مواد مصرفی، حلال و پاکیزه بودن است.

وی با اشاره به راه کارهای مصرف معقول اذعان کرد: بحمدالله ما از فرهنگ دینی غنی و پرباری برخوردار هستیم که اسلام در هر زمینه شاخصه و ویژگی معرفی می کند. درباره مصرف معقول نیز توصیه هایی نموده که برخی از این ویژگی ها عبارتند از؛ زیبا و بدون تجمل، زهد، قناعت و قوام و اعتدال.

نادرخانی در توضیح معنای «زهد» گفت: زهد در دنیا، ضایع کردن و مصرف نکردن مال نیست، بلکه به این معناست که اعتماد بنده به آنچه در دست اوست، بیشتر از آنچه که در دست خداست، نباشد.

وی در پایان ضمن بیان نقش طلاب در تبلیغ نظر اسلام درباره تغذیه سالم و حلال، اظهار کرد: طلاب علوم دینی به لحاظ موقعیتی که در جامعه دارند، با در نظر گرفتن و رعایت ملاک های یاد شده، می توانند الگوی شایسته ای برای سایرین باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha