سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه

حوزه/ رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با بیان اینکه ساختار فرهنگی می تواند ظلمی را نهادینه کند،گفت: امروز در عرصه فرهنگی دو کار مهم از سوی دشمن در حال انجام است که یکی بینشی به معنای تحول در باورهای ما و دومی کنشی به معنای تحول بر رفتارهای ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، شامگاه پنجشنبه در چهارمین شب از مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر گفت: پرچم ها، روضه، منبر و مجالس نماد و فرهنگ عزای امام حسین(ع) و نمادهایی است که فرهنگ اسلامی را می تواند معرفی کند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه نمادها را نمایشگر فرهنگ در هر جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: یک ساختار فرهنگی می تواند یک ملت با غیرت و مذهبی را به یک ملت بی غیرت تبدیل کند.

وی شهدا را آیات الهی عنوان کرد و افزود: شهدا و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران همه آیات الهی هستند و باید قدر اینها را دانست؛ همچنانکه مجالس امام حسین(ع) یک آیت الهی است، پس خود را از این آیت محروم نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به دوران زندگانی امام حسین(ع)، اظهار داشت: در عصر امام حسین(ع) یزید به دنبال ساختار فرهنگی مبتذل آن هم به صورت علنی بود، همان ساختاری که معاویه آن را شروع کرده بود از این رو حضرت اباعبدالله(ع) گفت مثل من نمی تواند با یزید بیعت کند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با بیان اینکه ساختار فرهنگی می تواند ظلمی را نهادینه کند اظهار داشت: امروز در عرصه فرهنگی دو کار مهم از سوی دشمن در حال انجام است که یکی بینشی به معنای تحول در باورهای ما و دومی کنشی به معنای تحول بر رفتارهای ما است.

وی افزود: دشمن در کار اول که به صورت بینشی است شبهات بسیاری را از طریق فضای مجازی مطرح می کند و آن ها را پشت سر هم روانه بازار می کنند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه بیان داشت: دومین کار عادی سازی روابط است که این کار را می توان در مدهای لباس های زنانه دید؛  متاسفانه امروز سیاسیت گذاری در پوشاک برای تبرج است. اسلام با زینب مخالف نیست بلکه با تبرج در پوشاک مخالف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha