جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدی در آستین، برای سومین بار درهفته های اخیر شاهد خرابکاری بود

حوزه/ افراد ناشناس اقدام به پنچر کردن اتومبیل ون تشییع جنازه در مرکز اجتماعی اسلامی آستین شمالی کردند. این مسجد در هفته های اخیر شاهد خرابکاری های متعددی بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل kxan، مسجدی در شمال شهر آستین در ایالت تگزاس آمریکا در هفته های اخیر برای سومین بار متوالی شاهد خرابکاری مهاجمین ناشناس است.

به گفته اسلام مسعود امام جماعت مرکز اجتماعی اسلامی آستین شمالی، اوایل روز چهارشنبه، افراد ناشناس اقدام به پنچر کردن چرخ های دو اتومبیل ون متعلق به مسلمانان کردند که مسجد از این ون ها برای مراسم تشییع جنازه استفاده می کند.

مسعود می گوید این سومین باری است که در هفته های اخیر مسجد هدف تهاجم قرار می گیرد و معتقد است که این اقدامات خرابکارانه توسط گروه یکسانی انجام گرفته اند.

عدنان سلیمان از اعضای این مرکز اسلامی می گوید: واقعا غیر قابل تصور است، به ویژه اینکه در شهر آستین زندگی می کنیم و اینجا محیط چنین فعالیت هایی نیست.

وی افزود: نگرانی ما از این است که این اعمال طبیعت تکرار شونده دارند و تعمدی انجام می شوند و معتقدیم که جرم نفرت محور هستند و خرابکاری های تصادفی انجام نشده است.

لازم به ذکراست دوم سپتامبر نیز فردی به داخل مرکز اسلامی رفته و با پرتاب سنگ، 6 پنجره تزئینی شیشه ای را در اطراف ساختمان مسجد شکسته بود. چند روز قبل از این حادثه نیز چرخ های اتومبیل های متعدد متعلق  به نمازگزاران مسلمان در پارکینگ مسجد پنچر شده بودند.

در پی این حوادث، بانیان مسجد با ایجاد یک حساب اینترنتی برای تعمیرات از مسلمانان در خواست کمک کرده بود که موفق به جمع آوری بیش از 9 هزار کمک مالی شد. به گفته مسعود کمک های مالی به جامعه اسلامی صرف تعمیر شیشه های شکسته و ارتقای سیستم امنیتی مسجد شد.

هر چند برخی از اعضای مسجد نسبت به تکرار شدن خرابکاری ها ابراز نگرانی کرده اند، امام جماعت مسجد اعلام کرد که این رفتارها مانع از حضور نمازگزاران نشده و افزود: ما همچنان برای اقامه نماز جماعت به اینجا آمده و فرزندان ما برای یادگیری می آیند. اینجا یک مرکز خدمات اجتماعی، غذای حلال و درمانگاه رایگان و محل سخنرانی های اجتماعی است و ما اجازه نمی دهیم چیزی مانع پیشرفت ما در امر عبادت و خدمات اجتماعی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha